Artikel-ID : 00253772 / Senast ändrat : 30/11/2020

Ljudet stämmer inte överens med bilden eller också hörs sprakande ljud

    Identifierade ljudproblem

    Det kan tyvärr ha hänt att du nyligen har upplevt ljudproblem när du har appen Tune-in installerad.
    Exempel:

    • Ljudet från tv:n stämmer inte överens med den bild som visas (problem med läppsynk).
    • Ljudet blir osynkroniserat under en kort tid.
    • Du upptäcker att ljudkvaliteten försämras eller att du hör sprakande ljudförvrängningar.
       

    Hur löser jag dessa ljudproblem?

    Du kan för närvarande lösa problemet genom att avinstallera appen Tune-in och utföra en mjuk återställning:

    • Alternativ 1: Tryck på den gröna strömknappen på tv:ns fjärrkontroll och håll den intryckt tills tv:n startas om.
    • Alternativ 2: Starta om genom att dra ut tv:ns stickkontakt, vänta en minut och sätta i stickkontakten igen.

    Om du inte har appen Tune-in installerad och fortfarande upplever detta problem kan du ändå utföra en mjuk återställning. 
     

    Vad orsakar dessa ljudproblem och vad kommer Sony att göra?

    Sony håller alltid ögonen öppna för eventuella problem efter utgivning av en uppdatering av den fasta programvaran. Oavsett vilka rigorösa tester vi utför kan komplexiteten i hur enheter och programvara samverkar orsaka oönskade problem. 

    Identifiera, undersöka och åtgärda

    Så snart vi upptäckte detta problem inledde vårt team med tekniker en undersökning. När vi har slutfört denna undersökning kommer Sony att ge ut en lösning för den fasta programvaran. 
    Fram till dess ber vi om ditt tålamod och stöd. Vi ber om ursäkt för besväret.