Jag behöver hjälp med mitt MySony-konto eller med registreringen av min produkt i MySony
På den här sidan får du information om My Sony och hjälp med att lösa problem med produktregistrering och ditt konto.
- Inloggningsproblem: Jag kan inte komma åt mitt konto
- Vad händer om jag har glömt min säkerhetsfråga?
- Mitt konto är låst
- Jag vill uppdatera mitt konto
- Kan jag byta lösenord?
- Jag vill ta bort mitt konto
- Vad händer om jag inte hittar den produkt jag vill registrera?
- Sony Mobile- och Sony Professional-registrering
- Hur uppdaterar jag eller tar bort en produkt?
- Jag kan inte registrera produkten eftersom webbplatsen inte accepterar serienumret
- Hur kontrollerar jag om produktregistreringen lyckades?
Konto
Inloggningsproblem: Jag kan inte komma åt mitt konto
Om du inte kan öppna ditt konto kontrollerar du att
- du har angett rätt e-postadress
- Om e-postadressen stämmer och du har glömt lösenordet kan du använda funktionen Forgot your password (glömt lösenord). Du måste svara på säkerhetsfrågan och ange födelsedatum för att återställa lösenordet.
Vad händer om jag har glömt min säkerhetsfråga?
Det finns två alternativ om ditt konto har låsts:
- Kontakta oss. Våra callcenteragenter kan låsa upp ditt konto. För att undvika att det inträffar igen kommer vi att använda ett annat säkerhetssystem i framtiden.
- Skapa ett nytt konto med en annan e-postadress.
Mitt konto är låst
Om du misslyckas med för många inloggningsförsök blir kontot låst i 120 minuter.
Efter angiven tid kan du försöka igen.
- Kontrollera att Caps Lock eller Num Lock på tangentbordet inte gör att lösenordet skrivs fel.
- Du kan prova att återställa lösenordet efter 120 minuter med funktionen Forgot your password (glömt lösenord).
Jag vill uppdatera mitt konto
Uppdatera din e-postadress eller adress:
- Logga in på ditt My Sony-konto
- Gå till avsnittet My account (mitt konto)
- Fortsätt med att uppdatera de fält som behövs
Kan jag byta lösenord?
Så här byter du lösenord:
- Logga in på ditt My Sony-konto
- Gå till avsnittet My account (mitt konto)
- Bläddra ned tills du hittar avsnittet Change my password (byt lösenord)
- Ange ditt gamla och ditt nya lösenord
- Bekräfta genom att klicka på Change my password (byt lösenord)
Jag vill ta bort mitt konto
Vi tycker det är tråkigt att du lämnar oss, men du kan ta bort kontot genom att följa dessa steg:
- Logga in på ditt My Sony-konto
- Klicka på Account information (kontoinformation)
- Bläddra ned hela vägen och välj Remove account (ta bort konto)
Produkter
Vad händer om jag inte hittar den produkt jag vill registrera?
- Kontrollera att produkten du vill registrera är en Sony Electronics-produkt. Om du har en mobil enhet från Sony (Xperia) eller en Sony Professional-produkt bör du besöka någon av följande sidor:
- Sony Mobile
(klicka på ikonen i det övre högra hörnet för att logga in) - Sony Professional
- Sony Mobile
- Om du är säker på att produkten är en Sony Electronics-produkt, och du har skrivit i produktnamnet manuellt men inte hittat den, kan du leta efter den i listmenyn.
- Om ingen av dessa två metoder fungerar kanske din produkt saknas i vår databas. Kontakta oss för att kontrollera det här.
Hur uppdaterar jag eller tar bort en produkt?
Uppdatera eller ta bort en produkt från kontot:
- Logga in på ditt My Sony-konto
- Gå till My products (mina produkter) och välj en relaterad produkt
- Tryck på ”Change my product details” (ändra produktinformation) eller ”Remove the product” (ta bort produkten)
Jag kan inte registrera produkten eftersom webbplatsen inte accepterar serienumret
Serienummer är inte ett obligatoriskt fält. Du kan fortsätta utan det.
Om du inte vet var du hittar serienumret kan du besöka vår hjälpsida. Där ser du var du hittar både modellnumret och serienumret.
Hur kontrollerar jag om produktregistreringen lyckades?
- Gå till fliken ”My products” (mina produkter)
- Kontrollera att produkten är tillgänglig.
- Om den inte är tillgänglig eller uppdaterad försöker du registrera produkten eller uppdatera den igen. Om du fortfarande inte kan registrera produkten kontaktar du oss.