Artikel-ID : 00251108 / Senast ändrat : 29/03/2022Skriv ut

Welcome-to-Alpha Lens Cashback

    1. Hur fungerar kampanjen?

    2. Vad räknas som giltigt köpbevis?

    3.  Vilket format bör användas på de dokument jag laddar upp och är det några begränsningar vad gäller storlek?

    4. Jag har inte fått uppdateringar om min cashback via mail, hur kan jag se status på min cashback?

    5.  Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online- vad skall jag göra?

    6. Jag registrerade min kamera men fick inte kupongkoderna. Vad ska jag göra?

    7. Hur många krav kan jag maximalt skapa?

     

    1. Hur fungerar kampanjen?

    1

    Köp en kvalificerad kamera, registrera din kvalificerade kamera och ange att du vill ta emot e-postmeddelanden med marknadsföringsinnehåll. När registreringen är klar får du tre kupongkoder inom 24 timmar så att du kan ansöka om återbäring när du köper upp till tre kvalificerade objektiv från en deltagande återförsäljare

    2

    Gå till kampanjens webbplats och klicka på knappen ”Claim” för att registrera. Du kan endast skicka in en ansökan om återbäring trettio (30) dagar efter inköpsdatumet för objektivet/objektiven och inom tre månader efter köpet av objektivet som senast. Ansökningar som skickas in före datumet i fråga avfärdas.

    3

    Logga in eller skapa ett My Sony-konto och fyll i kampanjformuläret med följande uppgifter:

    · Din produktinformation: modell, serienummer, en giltig presentkortskod mottagen via My Sony, inköpsdatum och återförsäljare

    · Dina personliga uppgifter: namn, e-postadress, postadress, bankinformation och telefonnummer

    · Kopia av det ursprungliga tryckta inköpskvittot eller fakturan för kampanjobjektivet som tydligt visar återförsäljarens namn, produktens namn och inköpsdatum

    · Ett foto av den vita etiketten med streckkod, modell- och serienummer från objektivet i fråga när den har KLIPPTS AV från objektivets produktförpackning

    Efter att ha tillhandahållit denna information, klicka på knappen “Skicka”.

    4

    När du har skickat in ditt formulär omdirigeras du till en bekräftelsessida och ett e-postmeddelande som bekräftar din registrering skickas till din e-postadress. Din registreringskod är ett åttasiffrigt nummer som kommer att visas i e-postens ämnesrad. Den här koden fungerar också som referensnummer om du har några frågor om kampanjen.

    5

    Om din ansökan uppfyller alla krav i kampanjvillkoren får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse inom tio arbetsdagar. När du har fått bekräftelsemeddelandet bör återbäringen överföras till ditt konto inom 28 dagar. Om ansökan inte är komplett kontaktar vi dig och ber om mer information. Om du vill se hur det går med ansökan kan du klicka på länken Visa status för din ansökan under knappen Ansök på återbäringssidan

     

    Maximalt tre (3) anspråk kan göras per kund. Endast en produkt / paket kan inkluderas i varje cashback-ansökan. Varje kod kan bara användas en gång.

    2. Vad räknas som giltigt köpbevis?

    Giltigt köpbevis måste innehålla nedan: 
    1 - Återförsäljarens namn. 
    2 - Inköpsdatum. 
    3 - Produktdetaljer.
    4 - Organisationnummer. 
    Om köpbeviset saknar något av det ovan nämnda kan ditt krav på Cashback avslås.

    3.  Vilket format bör användas på de dokument jag laddar upp och är det några begränsningar vad gäller storlek?

    Din fil kan inte vara större än 5MB. Godkända filformat är endast JPEG , JPG, PNG och PDF.

    4. Jag har inte fått uppdateringar om min cashback via mail, hur kan jag se status på min cashback?

    Ett automatisk bekräftelsemail skickas när du har skickat in din krav och ytterligare ett mail när din cashback har godkänts. Om vi behöver mer information, mailar vi dig separat om detta. Försäkra dig om att mail inte hamnat i din "spam"- folder i din mail. Du kan även använda denna länk för att se status på din cashback genom att skriva in det ID-nummer du fick i ditt bekräftelsemail.

    5.  Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online- vad skall jag göra?

    Kontakta vår support via denna länk.

    6. Jag registrerade min kamera men fick inte kupongkoderna. Vad ska jag göra?

    Om du är ny kund ska du se till att du registrerar en kvalificerad kamera på My Sony. Obs! De tre unika koderna skickas i ett separat e-postmeddelande inom 24 timmar efter registreringen av produkten.

    Om du inte fick något e-postmeddelande i din inkorg ska du kontrollera skräppostmappen. 

    7. Hur många krav kan jag maximalt skapa?

    Du får 3 kupongkoder för varje registrerad berättigad kamera. Det finns ingen gräns för antalet registrerade berättigade kameror.

    T.ex: Om du köper och registrerar 3 berättigade kameror får du 3x3=9 kupongkoder totalt. 

    Du är begränsad till ett anspråk per enskild objektivmodell per 1 registrerad berättigad kamera.