Artikel-ID : 00251108 / Senast ändrat : 12/08/2021

Welcome-to-Alpha Lens Cashback

    1. Hur fungerar kampanjen?

    2. Vad räknas som giltigt köpbevis?

    3.  Vilket format bör användas på de dokument jag laddar upp och är det några begränsningar vad gäller storlek?

    4. Jag köpte min produkt några få veckor före/efter kamanjdatumen. Kan Sony göra ett undantag och godkänna cashback för detta köp?

    5. Jag har inte fått uppdateringar om min cashback via mail, hur kan jag se status på min cashback?

    6.  Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online- vad skall jag göra?

    7. Jag registrerade min kamera men fick inte kupongkoderna. Vad ska jag göra?

     

    1. Hur fungerar kampanjen?

    1

    Köp en lämplig kamera till 31.03.2022 (ingår), Registrera din kvalificerade kamera hos My Sony mellan 2020-10-12 och 2022-06-15 (ingår) och 3 kuponger för att få en återbetalning när du köper en kvalificerad lins från en deltagande återförsäljare mellan 2020-10-12 och 2022-06-30 få koden .

    2

    Gå in på kampanjwebbplatsen och klicka på knappen "Gör anspråk" för att registrera dig. Krav måste göras online från inköpsdatum till 31.07.2022, annars accepteras de inte.

    Du kan göra krav på din Cashback från 12.10.2020 till 31.07.2022.

    3

    Logga in eller skapa ett My Sony-konto och fyll i kampanjformuläret med följande uppgifter:

    · Din produktinformation: modell, serienummer, en giltig presentkortskod mottagen via My Sony, inköpsdatum och återförsäljare

    · Dina personliga uppgifter: namn, e-postadress, postadress, bankinformation och telefonnummer

    · Kopia av det ursprungliga tryckta inköpskvittot eller fakturan för kampanjobjektivet som tydligt visar återförsäljarens namn, produktens namn och inköpsdatum

    · Ett foto av den vita etiketten med streckkod, modell- och serienummer från objektivet i fråga när den har KLIPPTS AV från objektivets produktförpackning

    Efter att ha tillhandahållit denna information, klicka på knappen “Skicka”.

    4

    När du har skickat in ditt formulär omdirigeras du till en bekräftelsessida och ett e-postmeddelande som bekräftar din registrering skickas till din e-postadress. Din registreringskod är ett åttasiffrigt nummer som kommer att visas i e-postens ämnesrad. Den här koden fungerar också som referensnummer om du har några frågor om kampanjen.

    5

    Om din ansökan uppfyller alla krav i kampanjvillkoren får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse inom tio arbetsdagar. När du har fått bekräftelsemeddelandet bör återbäringen överföras till ditt konto inom 28 dagar. Om ansökan inte är komplett kontaktar vi dig och ber om mer information. Om du vill se hur det går med ansökan kan du klicka på länken Visa status för din ansökan under knappen Ansök på återbäringssidan

     

    Maximalt tre (3) anspråk kan göras per kund. Endast en produkt / paket kan inkluderas i varje cashback-ansökan. Varje kod kan bara användas en gång.

    2. Vad räknas som giltigt köpbevis?

    Giltigt köpbevis måste innehålla nedan: 
    1 - Återförsäljarens namn. 
    2 - Inköpsdatum. 
    3 - Produktdetaljer.
    4 - Organisationnummer. 
    Om köpbeviset saknar något av det ovan nämnda kan ditt krav på Cashback avslås.

    3.  Vilket format bör användas på de dokument jag laddar upp och är det några begränsningar vad gäller storlek?

    Din fil kan inte vara större än 5MB. Godkända filformat är endast JPEG , JPG, PNG och PDF.

    4. Jag köpte min produkt några få veckor före/efter kamanjdatumen. Kan Sony göra ett undantag och godkänna cashback för detta köp?

    Vi kan endast godkänna krav på cashback för produkter som köpts inom kampanjperioden. Inga undantag görs.

    5. Jag har inte fått uppdateringar om min cashback via mail, hur kan jag se status på min cashback?

    Ett automatisk bekräftelsemail skickas när du har skickat in din krav och ytterligare ett mail när din cashback har godkänts. Om vi behöver mer information, mailar vi dig separat om detta. Försäkra dig om att mail inte hamnat i din "spam"- folder i din mail. Du kan även använda denna länk för att se status på din cashback genom att skriva in det ID-nummer du fick i ditt bekräftelsemail.

    6.  Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online- vad skall jag göra?

    Kontakta vår support via denna länk.

    7. Jag registrerade min kamera men fick inte kupongkoderna. Vad ska jag göra?

    Om du är en ny kund, se till att du har registrerat en kvalificerad kamera (ILME-FX3/ ILCE-1/ ILME-FX6V/ILCE-7C/ ILCE-7CL/ ILCE-6000/ILCE-6100/ILCE-6400/ILCE-6600/ILCE-7M2/ILCE-7M3/ILCE-7R-serien/ILCE-7S-serien/ILCE-9-serien) på My Sony mellan 2020-10-12 och 2022-06-15. Köpsdatumet för denna kamera bör vara mellan 2020-10-12 och 2022-03-31. Observera: De 3 unika koderna för att du ska kunna få pengar tillbaka för kommande köp av objektiv skickas i ett separat e-postmeddelande inom 24 timmar efter produkten har registrerats.

    Om du är en befintlig kund och registrerat en kvalificerad kamera före 2020-10-12 men inte har registrerat ett objektivköp hos Sony under de senaste 12 månaderna, borde du ha fått ett mejl från My Sony med dina personliga koder senast den 2020-10-12.

    Om du inte fick något e-postmeddelande i din inkorg ska du kontrollera skräppostmappen.