Artikel-ID : 00225156 / Senast ändrat : 14/11/2019

Cashback-kampanj

    Innehållsförteckning

    1. Hur fungerar kampanjen?. 1

    2. Hur länge pågår kampanjen?. 1

    3. Var hittar jag modellnamn och serienummer?. 1

    4. Vilka modeller ingår i kampanjen?. 1

    5. Hur kan jag delta i kampanjen?. 3

    6. Vad händer när jag har fått en bekräftelse på att jag har rätt till cashback?. 3

    7. Varför måste jag skicka in ett köpbevis?. 3

    8. Jag har fyllt i datumet enligt köpbeviset, men det visas ett meddelande på webbplatsen om att jag inte är kvalificerad att delta. 4

    9. Vad räknas som giltigt köpbevis?. 4

    10. Det visas ett meddelande på webbplatsen om att serienumret är okänt. 4

    11. Vilket format bör användas på de dokument jag laddar upp och är det några begränsningar vad gäller storlek? 4

    12. Jag fick ett meddelande om att min begäran är ofullständig. Vad ska jag göra nu?. 4

    13. Hur länge måste jag vänta på pengarna?. 4

    14. Jag köpte min produkt några få veckor före/efter kamanjdatumen. Kan Sony göra ett undantag och godkänna cashback för detta köp?. 4

    15. Jag har skickat in köpbeviset till adressen jag fick från återförsäljaren, men har inte fått någon mer information om min återbetalning. 4

    16. Jag har köpt två produkter som ingår i kampanjen. Kan jag delta två gånger?. 5

    17. Jag har inte fått uppdateringar om min cashback via mail, hur kan jag se status på min cashback?. 5

    18. Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online- vad skall jag göra?. 5

    19. Vad händer med min personliga information?. 5

     

     

    1. Hur fungerar kampanjen?

    Du kan delta i kampanjen om du köper en kvalificerad modell mellan 18.10.2019 och 31.01.2020. Registrera dig online och godkänn kampanjvillkoren. Innan du kan göra anspråk på återbetalning måste dina uppgifter kontrolleras, och du måste även visa upp ett giltigt köpbevis. Vi rekommenderar att du sparar kvittot eller annat köpbevis på en säker plats.

    2. Hur länge pågår kampanjen?

    Modeller som köps mellan 18.10.2019 och 31.01.2020 ingår i kampanjen. Anspråk som inkommer efter slutdatumet (01.03.2020) godkänns inte.

    3. Var hittar jag modellnamn och serienummer?

    Se var hittar jag serienumret på enheten.

    4. Vilka modeller ingår i kampanjen?

    Följande modeller ingår i cashback- kampanjen.

    ** Om du har köpt antingen SEL1635GM, SEL2470GM, SEL70200GM, SEL85F14GM, SEL100F28GM, SEL100400GM, SELP28135G och /eller SELP18110G, tillsammans med antingen A9, A7RM4, A7RM3, A7SM2, FS7M2, FS7, FS5M2 eller FS5 får du dubbla beloppet på det uppgivna cashback-beloppet för det objektiv du har köpt (tex 2000 kr istället för 1000 kr).  Ditt köpbevis måste visa båda produkterna du har köpt på samma kvitto för att bevisa att de har köpts samtidigt.

    5. Hur kan jag delta i kampanjen?

    "Så här deltar du i kampanjen:

    · Köp en av de kvalificerade modellerna mellan den 18.10.2019 och 31.01.2020

    · Fyll i återbetalningsformuläret på webbplatsen www.sony.se/cashback före midnatt 01.03.2020

    · Godkänn villkoren

    · Kontrollera att du har angett rätt serienummer

    · Ange dina bankuppgifter

    · Överför eller skicka ett giltigt köpbevis

    Mer information finns i villkoren."

    VIKTIGT! Kontakta oss om du får problem med att göra anspråk på din återbetalning.

    6. Vad händer när jag har fått en bekräftelse på att jag har rätt till cashback?

    "Vi behöver en kopia av köpbeviset med någon av följande metoder:

    · Överför ett foto eller en skannad kopia av köpbeviset

    · Svara på bekräftelsemeddelandet och bifoga köpbeviset som bilaga

    Vi kontrollerar och bekräftar köpbeviset och skickar ett betalningsuppdrag till vår bank.Din cashback kommer att betalas ut inom 28 dagar efter att vi fått dina kompletta handlingar. Skulle vi inte möta denna deadline kommer pengarna att betalas ut så snart som möjligt"

    7. Varför måste jag skicka in ett köpbevis?

    Vi behöver någon form av köpbevis för att kontrollera att du uppfyller villkoren för kampanjen. Genom att uppge serienumret slipper du extra pappersarbete och hjälper oss att kontrollera att du är kvalificerad att delta i kampanjen.

    8. Jag har fyllt i datumet enligt köpbeviset, men det visas ett meddelande på webbplatsen om att jag inte är kvalificerad att delta.

    Kampanjen inbegriper bara kvalificerade modeller som har köpts mellan 18.10.2019 och 31.01.2020. Kontrollera att inköpsdatumet och modellen uppfyller kampanjvillkoren.

    9. Vad räknas som giltigt köpbevis?

    Giltigt köpbevis måste innehålla nedan: 1 - Återförsäljarens namn. 2 - Inköpsdatum. 3 - Produktdetaljer. 4 - Organisationnummer. Om köpbeviset saknar något av det ovan nämnda kan ditt krav på Cashback avslås.

    10. Det visas ett meddelande på webbplatsen om att serienumret är okänt.

    Kontrollera att du har skrivit serienumret rätt. Om du är säker på att du har skrivit rätt, kanske modellen inte ingår i kampanjen. Cashback-kampanjen gäller bara Sony-produkter som har levererats och distribuerats från Sony till dess auktoriserade återförsäljare i Sverige.

    11. Vilket format bör användas på de dokument jag laddar upp och är det några begränsningar vad gäller storlek?

    Din fil kan inte vara större än 5MB. Godkända filformat är endast JPG, JPEG, PNG och PDF.

    12. Jag fick ett meddelande om att min begäran är ofullständig. Vad ska jag göra nu?

    Skicka in den nödvändiga informationen enligt meddelandet så snart som möjligt, så att vi kan kontrollera att du är kvalificerad för kampanjen. Om du inte svarar inom tio dagar, kan vi inte garantera att du får återbetalningen.

    13. Hur länge måste jag vänta på pengarna?

    Din cashback kommer att betalas ut inom 28 dagar efter att vi fått dina kompletta handlingar. Skulle vi inte möta denna deadline kommer pengarna att betalas ut så snart som möjligt.

    14. Jag köpte min produkt några få veckor före/efter kamanjdatumen. Kan Sony göra ett undantag och godkänna cashback för detta köp?

    Vi kan endast godkänna krav på cashback för produkter som köpts inom kampanjperioden. Inga undantag görs.

    15. Jag har skickat in köpbeviset till adressen jag fick från återförsäljaren, men har inte fått någon mer information om min återbetalning.

    Din ansökan är inte giltig förrän du har registrerat dig på webbplatsen. Bifoga köpbeviset i onlineformuläret, eller svara på bekräftelsemeddelandet med din deltagarkod och bifoga köpbeviset som bilaga. Anspråk som skickas via post godkänns inte.

    16. Jag har köpt två produkter som ingår i kampanjen. Kan jag delta två gånger?

    Eftersom detta är en konsumentkampanj, kan varje konsument maximalt göra 3 begäran om cashback (och endast en begäran per produkt). . Kampanjen vänder sig bara till kunder och företag som har köpt Sony-produkter för eget bruk, utan avsikt att sälja vidare.

     

    17. Jag har inte fått uppdateringar om min cashback via mail, hur kan jag se status på min cashback?

    Ett automatisk bekräftelsemail skickas när du har skickat in din krav och ytterligare ett mail när din cashback har godkänts. Om vi behöver mer information, mailar vi dig separat om detta. Försäkra dig om att mail inte hamnat i din "spam"- folder i din mail. Du kan även använda denna länk för att se status på din cashback genom att skriva in det ID-nummer du fick i ditt bekräftelsemail.

    18. Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online- vad skall jag göra?

    Kontakta vår support via denna länk.

    19. Vad händer med min personliga information?

    Se vår policy gällande användande av kundinformation på denna länk.