På grund av headsetets konstruktion prioriteras sändning mellan spelaren och den vänstra enheten, vilket kan leda till att ljudet hackar eller slutar spelas upp i headsetets högra enhet.
Obs! Om du använder den här produkten för telefonsamtal hörs den andra personens röst bara i headsetets vänstra enhet.
Kontrollera följande och testa med följande lösningar:
I en miljö där Wi-Fi, mikrovågsugnar, trådlösa telefoner eller andra enheter sänder radiovågor med en bandfrekvens på 2,4 GHz kan du lösa problemet genom att ställa in headsetet på Prioritet för stabil anslutning.
Obs! Vid användning med iPhone, iPad och andra Bluetooth AAC-kodekkompatibla enheter måste du alltid använda läget Prioritet för ljudkvalitet.
Ställ in ljudkvalitetsläget till Prioritet för stabil anslutning:
För smartphones:
När du använder en smartphone ställer du in läget med hjälp av appen Headphones Connect.
1. Installera appen Headphones Connect med Google Play.
2. Anslut headsetet till din smartphone. Starta sedan Headphones Connect och ändra inställningarna
För Walkman-enheter:
1. Välja inställningar.
2. Välj anslutningsinställningar för Bluetooth/ljudenhet
3. Välja trådlös uppspelningskvalitet
4. Ställ in Prioritet för SBC-anslutning.
5. Återansluta till headsetet
1. Starta om headsetet och anslut den till spelaren.
2. Stänga av.
Håll knapparna på headsetets vänstra och högra enhet intryckta tills de blå lamporna börjar blinka (ca 2 sekunder). Den högra enheten stängs av samtidigt. Båda enheterna stängs också av automatiskt när du placerar dem i laddningsfodralet
3. Slå på.
Håll knapparna på vänster och höger enhet intryckta tills de blå lamporna börjar blinka (ca 2 sekunder).
4. Anslut till spelaren och kontrollera att ljudet spelas upp i headsetet.