10 Kundrecensioner

Bildkvalitet

0

0

0

Fantastiskt zoom och viken skärpa.

DSC-RX10 2019-07-15 av Björne55

Jag köpte denna för en månad sedan. Har sedan tidigare en Minolta Dynax 7D men blev trött på släpa omkring med flera objektiv. Jag har inte hunnit utforska alla finesser ännu men de jag provat är helt otroliga.

Bildkvalitet

0

0

0

Fantastiskt lättanvänd

DSC-RX10 2017-11-01 av Nalle 88

Jag köpte den för knappt en månad sedan och är så nöjd! Bra skärpa över hela zoom området, snabb skärpeinställnig. Dessutom utomordentlig macro. Färgerna utsökta.

Bildkvalitet

0

0

0

Avancerad "kompakt" med fantastisk zoom från Zeiss

DSC-RX10 2016-11-03 av Krikelin

Min gamla kamera gick sönder och jag var på jakt efter en ny. Eftersom jag är nybliven pensionär med tid över, tänker jag väcka liv i en gammal hobby och ville ha en avancerad men samtidigt rimligt kompakt kamera. Sony RX10 III uppfyller mina krav med råge. Möjligen önskar jag mig en lite snabbare och säkrare autofokus. Inbyggd GPS skulle inte heller vara så illa.

Bildkvalitet

0

0

0

Fantastisk kamera !

DSC-RX10 2016-07-11 av Lajson

Vi skulle till Liseberg och jag behövde en enkel kamera med lite zoom för att ta några bilder så jag åkte till Elgiganten i Uddevalla för att se vad kan det erbjudas i kamera väg och då såg jag denna Sony DSC-RX10-an. Den var det sista demo exet och priset var riktigt bra så jag slog till och köpte den. Hade inga större förväntningar i jämförelse med andra " bridge" kameror men jag blev jätte positivt överraskad när jag såg bilderna. Jag är inte det bästa fotografen men bilderna från denna Sony Kamera blev knivskarpa med levande färger och gott om detaljer. Kameran är snabb att fokusera och kan ta många bilder i rad. Vitbalansen och färgen är suveränt bra! Det enda som är lite negativ att kameran tenderar att välja högre ISO värde vid molnigt eller inomhus bilder och då kryper bruset upp i bilderna. Optiken är toppen och super skarp Zeiss med stjärna och bidrar med att denna kamera tar uber skarpa bilder! Varmt rekommenderas!!! p.s. Se även bildex och videoex som jag lämnade med recensionen :-))

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Kamera med riktig Wow-effekt.

DSC-RX10 2016-03-29 av Ante

Motsvarar med råge allt beröm kameran fick i tester och presentationer, som jag läste innan köpet. Tänk på att köpa det snabbaste minnet (UHC3) för att filma AVCHD. Är en blandning av Auto Zoom-kamera och systemkamera med helt manuella inställning för zoom/fokus och bländare.

Bildkvalitet

0

0

0

Överraskande bra!

DSC-RX10 2016-01-19 av Modoc

Har tidigare en Sony RX 100M3 som jag är väldigt nöjd med. För att få samma bildkvalitet men utökad zoom och bra ljuskänslighet köpte jag en Sony RX 10. Som bonus har båda kamerorna nästan identiska menyer vilket också underlättar. Trots att RX 10 har en zoom på upp till 200 mm så är den ganska kompakt och lätt att ta med sig. En sån tur att jag inte köpte en konventionell systemkamera med flera objektiv! För den avancerade fotografen finns många manuella inställningar om man vill göra sina egna anpassningar och justeringar av bilden. För nybörjaren fungerar det bra att ta bilder i automatik-läge och även här blir resultatet riktigt bra!

Bildkvalitet

0

0

0

I stället för systemkamera?

DSC-RX10 2015-09-11 av hans48

I många år använde jag systemkamera, men kom på senare år nästan aldrig att byta objektiv. När jag behövde köpa ny kamera letade jag efter en kompetent och relativt stor kompaktkamera med zoomring. Det blev RX10. Allra helst hade jag velat ha en kompaktkamera helt utan motorzoom, men det var svårt att hitta. RX10 ger mycket bra bilder, och jag trivs bra med den, dock ännu inte "mycket bra". Systemkameran hade skämt bort mig med ögonblickliga reaktioner från strömbrytare och zoomring. Med kompaktkamera kan jag inte lika snabbt ta vara på plötsliga fototillfällen. Det finns massor av finurliga funktioner i RX10. Bra, även om jag förstås inte använder särskilt många.

Bildkvalitet

0

0

0

Mycket lätt att använda

DSC-RX10 2015-06-15 av sonyrx10

Köpte min kamera för drygt en månad sedan och har använt den nästan varje dag de senaste 4 veckor på semester i USA. Mycket bra bild kvalitet och mycket enkelt att använda. Kunde lätt länka kameran till iPad och via Sony PlayMemories enkelt kopiera valda bilder. Från kopplingen till FB inom några får klick. En mycket bra och användbar "Point and Shot" kamera.

Bildkvalitet

0

0

0

Mycket bra kamera!

DSC-RX10 2014-06-24 av Scandimar

Detta är en suverän kamera, som är lätt att rekommendera. Själv så arbetar jag till största delen med video, och det är den biten som kameran verkligen sticker ut. Det fantastiskt skarpa zoomobjektivet med ett förhållandevis kraftigt tele, i kombination med hyfsat kort brännvidd så lämpar sig kameran utmärkt, för allt från hemmabio till reportage och även visst journalistiskt arbete rent professionellt. Efter RX10an köpte jag en Sony A7, och enda skälet var en större sensor och kortare skärpedjup. Som stillbildskamera är A7an ett snäpp vassare, men videokvaliteten är i mitt tycke bättre på RX10an. När Sony A7S kommer ut senare i sommar så kommer den med all sannolikhet att klå det mesta då det gäller video, men idag är det bara Panasonic gh3 och naturligtvis gh4 som överträffar videokvaliteten.

Bildkvalitet

1

0