Sony rullar snart ut Android 14 till Xperia 1 V

Med den nya mjukvaruuppdateringen för Android 14 blir en rad populära funktioner tillgängliga också för Xperia 1 V. Bland annat förbättrad Bokeh-effekt och flera funktioner för kreativitet i Video Creator.

Sony meddelar idag att Android 14 blir tillgänglig på Xperia 1 V. Med mjukvaruuppdateringen blir flera funktioner från Xperia 5 V nu också tillgängliga på Xperia 1 V. Användare kan bland annat se fram emot förbättrad Bokeh-effekt och ännu fler kreativa möjligheter i Video Creator.

Mer information om Video Creator finns här.

Nedan kan du läsa mer på engelska.

Android 14 brings Video Creator & Bokeh mode to Xperia 1 V

With Xperia 1 V’s Android 14 software update, exciting features from Xperia 5 V will come to Xperia 1 V as well. Following the successful inclusion with Xperia 5 V, improved Bokeh mode will be available for Xperia 1 V, together with the recently released update bringing Video Creator, we are delivering even more creative functionality to our existing customers; actual software release timing depends on region and market approval.

The new improved bokeh mode promises to elevate your portrait pictures closer to professional cameras. The addition delivers high quality images with the added ability to decrease focus in the background to emphasise objects at the foreground, producing an artistic effect. Bokeh mode is also available on 24mm lens and 48mm focal length. ​

Video Creator is a proprietary application which enables the quick and easy creation of short videos with advanced editing features, especially useful when creating video content intended for social media platforms. The app addition allows users to compile a range of short clips with the ability to add music and effects with Auto Edit, to create an impressive final cut in less than a minute. Xperia 5 V | Video Creator | Tutorial video – quick & easy video creation - YouTube

*Android 14 rollout for Xperia 1 V will vary by country

För mer information, vänligen kontakta:

Morten Johansen

Marketing Communications Manager Mobile, Sony Nordics

Sony Corporation är ett helägt dotterbolag till Sony Group Corporation och ansvarar för verksamheten Entertainment, Technology & Services (ET&S) inom Sony Group. Med visionen om ”att fortsätta leverera Kando (känslor) och Anshin (fridfullhet) till människor och samhällen över hela världen genom strävan efter teknik och nya utmaningar” kommer Sony skapa produkter och tjänster inom hemunderhållning & ljud, bild och mobil.

För mer information, besök: http://www.sony.net/