Xperia 1 III

Utöka dina fotokunskaper med Xperia 1 III – nu avslöjas pris och tillgänglighet

01 juli, 2021

Nya Xperia 1 III har ultrasnabb 5G-uppkoppling och utmärkta fotoegenskaper med världens första variabla teleobjektiv för smartphones och Dual PD-sensor[i] samt 4K HDR OLED-skärm med 120 Hz i uppdateringsfrekvens.

Nya Xperia 1 III ger en bred samling av integrerade funktioner som möter den passion som finns bland Xperia-användare idag. För såväl fotografer som ljudfantaster, filmälskare, gamers eller filmfotografer så berikar den nya generationen Xperia 1 användarupplevelsen med en mängd nya funktioner.

[i]70 mm och 105 mm brännvidd i samma periskopkamera ihop med en Dual Pixel Diode-sensor.

[ii] Motivet kanske inte upptäcks beroende på fotograferingsmiljön.

[iii] Uppdateringsfrekvensen 120Hz är effektiv när inställningen för oskärpereducering är aktiverad. Uppdateringsfrekvensen för displayen kan variera beroende på innehåll och appspecifikationer.

[iv] Corning Gorilla Glass Victus på skärmen. Baksidan är tillverkad av Corning Gorilla Glass 6.

[v] 40 procent kraftfullare högtalare jämfört med Xperia 1 II.

[vi] Denna funktion är för närvarande tillgänglig med TIDAL. Tredjepartsvillkor, konto och avgifter kan gälla. Tjänsternas tillgänglighet kan variera beroende på marknad. Verifierad av Strategy Analytics SpecTRAX-tjänst mot nuvarande ljudspecifikationer för över 18 500 smartphones.

[vii] Resultatet testades av Sony Corporation – baserat på användarprofil med samma typ av batteri och USB-laddning. Batteriets livslängd varierar beroende på användningssituation.