HT-A5000

Ta din hemmabioupplevelse till en ny nivå med Sonys nya Dolby Atmos/ DTS:X 5.1.2ch HT-A5000 soundbar

09 sep., 2021

Upplev ett mångdimensionellt ljud med Vertical Surround Engine och S-Force PRO Front Surround

Idag utökar Sony sitt soundbar-sortiment med HT-A5000. Med denna 5.1.2-kanals soundbar med Dolby Atmos kan du få ännu fler spännande filmupplevelser i ditt eget hem tack vare Sonys berömda ljudteknik. Soundbaren är även utrustad med Vertical Surround Engine och S-Force PRO Front Surround.

Bra surroundljud nära tillhands

HT-A5000 har Vertical Surround Engine, Sonys avancerade surroundljudsteknik med stöd för ljudformat som Dolby Atmos och DTS:X som låter dig uppleva spänningen som på bio, fast hemma. De främre samt de uppåtriktade högtalarna kan tillsammans med Sonys unika teknik för virtuellt surroundljud göra att soundbaren kan positionera ljudet vertikalt. Vilket betyder att ljudet upplevs komma ovanifrån, utan takhögtalare. Detta medför ett realistiskt och mångdimensionellt ljud, vilket tar filmkvällarna med familjen till en helt ny nivå.

HT-A5000 har även S-Force PRO Front Surround för att skapa ett ännu bredare horisontellt ljudfält. Den använder de främre X-BalancedSpeaker membranen och Sonys unika teknik för digital bearbetning av ljudfältet, där surroundljudsfältet reproduceras virtuellt för att återge ett stort och uppslukande horisontellt ljud.

Perfekt surroundljud för ditt rum

HT-A5000 kommer med Sound Field Optimization, en funktion som optimerar ljudet till ett specifikt rumoch skapar en ännu mer personlig och uppslukande ljudupplevelse. HT-A5000 har även inbyggda mikrofoner som på ett smart sätt mäter rummets höjd, bredd samt position för den externa subwoofern och de bakre högtalarna och optimerar ljudet därefter. Med HT-A5000 kan du njuta av Sound Field Optimization med eller utan tillvalshögtalare eller subwoofer, genom att aktivera den enkla kalibreringsprocessen under den första installationen eller från hemmenyn.

Njut av högkvalititaivt ljud

HT-A5000 har kraftfulla högtalare som arbetar tillsammans för att leverera tydligt, omslutande ljud. HT-A5000 är utrustad med en inbyggd dubbel subwoofer som skapar djup bas och två uppåtriktade högtalare som reflekterar ljud från taket så att det upplevs komma ovanifrån.

Soundbaren har också två diskanthögtalare som gör att ljudet studsar mot väggarna och utvidgar surroundljudet, för att ge en uppslukande upplevelse.

De uppåtriktade högtalarna, den inbyggda dubbla subwoofern och de främre högtalarna är av X-Balanced Speaker design, en unik rektangulär form skapad för att maximera membranets yta. Dessutom bidrar designen till att öka trycket, vilket ger en kraftigare bas och klarare röster.

HT-A5000 har även DSEE Extreme, som använder Edge-AI för att skala upp komprimerade filer i realtid så att det högkvalitativa ljudet som gått förlorat vid digital komprimering återställs, för en mer komplett lyssningsupplevelse.

Upplev musik såsom artisten själv skapade den

HT-A5000 passar även perfekt för musikälskare. Med High-Resolution Audio kan du njuta av musik såsom artisterna själv skapade den. Upptäck ett nytt sätt att lyssna på musik med 360 Reality Audio[2] som erbjuder en upplevelse lik den du får vid en live-konsert. Njut av 360 Reality Audio från Amazon Music HD, Deezer, nugs.net och TIDAL[3].

HT-A5000 stöder Spotify Connect, Chromecast, Apple Airplay 2, Bluetooth och Wi-Fi, vilket gör det enkelt att lyssna på musik. Du kan streama din favoritmusik med bara ett knapptryck på din smartenhet, vilket gör att hela familjen enkelt kan njuta av den högkvalitativa lyssningsupplevelse som HT-A5000 ger.

Extra realistisk underhållning

När det kommer till filmer och spel så skapar HT-A5000 livliga bilder, fulla av verklighetstrogna färger och djup. Den ursprungliga bildkvalitén bevaras när den kopplas in via HT-A5000, så att du kan bli helt uppslukad av filmer. Spel och filmer blir mer spännande och realistiska eftersom HT-A5000 stöder alla de senaste formaten såsom 8K HDR, 4K 120 fps och Dolby Vision.

Njut av extra djup bas och surroundljud med tillvalshögtalare

För att hantera låga frekvenser samtåterge ljud med större effekt och kraft kan en extra subwoofer läggas till. Det finns tvåtillgängliga subwoofer modeller som är utformade för att få fram djupare bas och extra trovärdighet i allt du lyssnar på. Subwoofern SA-SW5 som tillval har 300W djup och fyllig bas från ett 180 mm element med passiv slavbas. Subwoofern SA-SW3 har 200W ljud från en subwoofer med kompakt basreflex och 160 mm element. Sony erbjuder även trådlösa bakhögtalare till HT-A5000, SA-RS3S, som leverarar 100W per högtalare, för ett bredare surroundljud och kan även monteras på väggar.

Fungerar bäst med Sonys TVs

I kombination med kompatibla BRAVIA TVs[4] ger HT-A5000 dig en uppslukande audiovisuell upplevelse med Sonys bästa bild- och ljudkvalitet. HT-A5000 är därmed ett perfekt komplement för din BRAVIA TV. Med den medföljande Acoustic Center Sync kabeln till HT-A5000 blir TV:n den centrala högtalaren vilket gör att händelser och ljud är exakt matchade så att din upplevelse blir mycket mer uppslukande. Detta gör att du kommer att höra dialogen exakt ifrån där karaktären befinner sig.

Allt kopplas ihop på ett smidigt sätt när denna enhet ansluts till det nya utbudet av BRAVIA TVs. Det integrerade användargränssnittet gör att soundbarens inställningar automatiskt visas i BRAVIAs snabbmeny[5].

En lyxig och lättanvänd soundbar, perfekt för ditt hem

HT-A5000 har en lyxig och minimalistisk Omnidirectional Block Design med sofistikerade rundade kanter och ansluts trådlöst till din TV, vilket gör att den passar perfekt in i ditt vardagsrum. Den installeras smidigt med hjälp av HDMI eARC, Optical-in ellerUSB-port. HT-A5000 stöder även dina favorit röstassistenter såsom Google Assistant[6] och Amazon Alexa[7]. Du kan dessutom lägga till soundbaren i din högtalargrupp via Google Home-appen. Detta kan även göras enkelt genom att prata med din Google Assistant-enhet, oavsett om du vill spela musik, justera volymen eller styra andra funktioner.

[1]BRAVIA Acoustic Center-synkroniseringsläge fungerar med Z9J-serien, A90J-serien, A80J och X95J-serien. Produkttillgängligheten varierar beroende på land.

[2]Kräver nedladdning av Sony | Music Center-appen. Prenumeration på kompatibel musiktjänst online och tredjepartsvillkor, konton och avgifter kan tillkomma. Kompatibla tjänster kanske inte är tillgängliga i vissa länder/regioner. Besök www.sony.net/360RA/ för att kontrollera applikationens och tjänstens kompatibilitet.

[3] Tillgängligheten varierar beroende på land.

[4] BRAVIA Acoustic Center-synkroniseringsläge fungerar med Z9J-serien, A90J-serien, A80J och X95J-serien. Produkttillgängligheten varierar beroende på land.

[5] Integrerat UI fungerar med följande modeller: Z9J-serien, A90J-serien, A80J-serien, X95J-serien, X90J-serien, X85J-serien och X80J-serien. Produkttillgängligheten varierar beroende på land.

[6] Google, Google Home och alla relaterade logotyper är ett varumärke som tillhör Google LLC. Google Assistant är inte tillgängligt på alla språk och i alla länder/regioner.

[7] Amazon Alexa och alla relaterade logotyper är varumärken som tillhör Amazon.com, Inc. eller dess dotterbolag. Amazon Alexa finns på utvalda språk och i länder/regioner.