Perfect for PlayStation®

Sony presenterar ‘Perfect for PlayStation®5’ för BRAVIA XR TV:s

07 okt., 2021

BRAVIA XR TV:s blir nu officiellt ‘Perfect for PlayStation®5’ med helt nya och exklusiva PS5-egenskaper, för att skapa den ultimata upplevelsen för nästa generations konsolspel.

Sony introducerar en “Perfect for PlayStation®5″-kampanj för BRAVIA XR TV:s[1], speciellt framtagen för att fungera perfekt med PlayStation® 5 (PS5) och erbjuder en fantastisk spelupplevelse med uppslukande bild och ljud.

“Perfect for PlayStation®5″-TV:s kommer med två helt nya PS5-exklusiva funktioner[2]– Auto HDR-Tone Mapping och Auto Genre Picture Mode. De stöder också bildhastigheter upp till 120fps i en superskarp 4K-upplösning genom HDMI 2.1 i kompatibla spel[3]. Dessutom, med en input lag (latens) så låg som 6,0ms på Z9J[4]-modellerna, kommer du att uppnå extraordinär rörelsehantering och respons vid skjut-, sport- och högpresterande spel direkt på skärmen.

Sonys BRAVIA XR-TV:s levererar fantastiskt realistiska bilder fyllda av livfulla färger och iögonfallande kontrast, kompletterat med unikt ljud från skärmteknologi som placerar dig mitt i handlingen oavsett om du spelar ett spel eller tittar på en film.

“Perfect for PlayStation®5” BRAVIA XR-exklusiva funktioner

Auto HDR-Tone Mapping[5]

Med Auto HDR-Tone Mapping*, optimeras HDR-inställningarna direkt under din första PS5-installation. PS5 känner automatiskt av enskilda BRAVIA TV-modeller och väljer den bästa HDR-inställningen för just den TV:n. Med den optimerade HDR-Tone Mapping-nivån till din BRAVIA-skärmspecifikation ser du viktiga detaljer och färger även i scener med hög kontrast. Du får exempelvis ett tillägg som gör att objekt blir extra detaljerade på banan när du spelar Gran Turismo 7[6][i], så att du hela tiden vet hur du ska agera i ditt nästa drag.

*Programvaruuppdateringar på både PS5 och BRAVIA krävs. Tillgänglig i slutet av 2021.

Gran Turismo 7: TM & © Sony Interactive Entertainment Inc. Developed by Polyphony Digital Inc.

Auto Genre Picture Mode

BRAVIA XR TV:s kan känna av om du spelar ett spel eller tittar på filmer och serier. Med Auto Genre Picture Mode efter genre växlar din TV automatiskt till spelläge när du spelar för att minimera fördröjningen så att responstiden blir snabbare. Den byter också till standardläge när du tittar på filmer via en streamingtjänst eller från en Ultra HD Blu-ray-disk på PS5, vilket flyttar fokus till bildbehandling för en mer uttrycksfull bild.

Auto Genre Picture Mode kommer att vara tillgängligt via framtida programuppdateringar på PS5 och BRAVIA TV:s i slutet av 2021.

Förbättra din upplevelse med Sonys ljudprodukter

Sonys BRAVIA XR TV passar utmärkt för en rad av Sonys ljudprodukter, till exempel hemmabiosystemet HT-A9 ,  HT-A7000  samt HT-A5000 soundbars*. Du kan ansluta din PS5 direkt till produkterna för att uppleva Auto HDR-Tone Mapping och Auto Genre Picture Mode samt andra BRAVIA XR-exklusiva funktioner på en BRAVIA XR TV.

*En mjukvaruuppdatering krävs. Tillgänglig våren 2022.

För mer information om “Perfect for PlayStation®5″, BRAVIA XR TV:s besök: https://www.sony.se/electronics/tvs-made-for-gaming

Sony erbjuder digitala koder på 1000 kr att handla för på PlayStation Store för BRAVIA XR TV-köpare

Sony Europe BV rullar ut en kundkampanj i samarbete med Sony Interactive Entertainment (SIE) i 20 europeiska länder (Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Portugal, Nederländerna, Belgien, Schweiz, Österrike, Polen, Grekland, Rumänien, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Danmark, Norge, Sverige och Finland) som innebär att köpare av världens första kognitiva intelligenta BRAVIA XR TV[i] kan lösa in digitala koder värda 1000kr (eller motsvarande i lokal valuta) i PlayStation Store. Erbjudandet gäller mellan den 7 oktober och 30 november 2021 för alla köp som görs hos deltagande återförsäljare[iii].

[1] “Perfect for PlayStation®5″ BRAVIA XR TV-modeller: Z9J, A90J, A80J, X95J, X90J.

[2] Auto HDR-Tone Mapping och Auto Genre Picture Mode efter genre kommer att vara tillgängliga via en programuppdatering på PS5 och BRAVIA TV:s i slutet av 2021.

[3] PS5-spel som stöder 4K/120fps krävs.

[4] Ingångsfördröjningen mätt med Z9J via 4K 120fps-spel och HDMI-ingång och baserat på interna testförhållanden, kan variera beroende på modell, användning i realtid eller specifika förhållanden. Ingångsfördröjningen mätt med A90J/A80J/X95J/X90J är 8,5ms under samma testförhållanden.

[5] Programvaruuppdateringar på både PlayStation®5 och BRAVIA krävs. Tillgänglig i slutet av 2021.

[6] Lanseringsdatum mars 2022. Under utveckling för PlayStation

[i] “PlayStation”, “DualSense”, “PS5” och “Gran Turismo 7” är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Sony Interactive Entertainment Inc.

[ii] Med en processor som korsanalyserar flera bildelement kombinerat med fokuspunkter vilket återskapar ett mänskligt perspektiv. Från och med den 7 oktober 2021 har inget annat märke specifikt hävdat sådan kognitiv intelligens för sina TV-processorer. Verifierad av Strategy Analytics.

[ii] Kampanjdatum varierar beroende på land. Villkor, kvalificerade TV-modeller, deltagande återförsäljare och inlöseninstruktioner finns här: www.sony.se/promo/tv

tag
TV

Sony Corporation ansvarar för verksamheten Entertainment, Technology & Services (ET&S) inom Sony Group. Med visionen om ”att fortsätta leverera Kando (känslor) och Anshin (fridfullhet) till människor och samhällen över hela världen genom strävan efter teknik och nya utmaningar” kommer Sony skapa produkter och tjänster inom hemunderhållning & ljud, bild och mobil. För mer information, besök: http://www.sony.net/