Gå vidare till Innehåll

Titta på Netflix på din BRAVIA-tv

Viktigt: Observera att Netflix kanske inte är tillgängligt i ditt land. Besök Netflix-webbplatsen för mer information.


Kontrollera om din tv är förberedd för Netflix

Följande modeller fungerar med Netflix:

2014-modeller

KD-85X9505BKD-65X9505BKD-79X9005BKD-65X9005BKD-55X9005B
KD-70X8505BKD-65X8505BKD-55X8505BKD-49X8505BKD-75S9005B
KD-65S9005BKDL-55W955BKDL-60W855BKDL-55W8xxBKDL-50W8xxB
KDL-42W8xxBKDL-50W7xxBKDL-42W70xBKDL-32W70xBKDL-60W605B
KDL-48W585BKDL-48W605BKDL-40W605BKDL-65W955B

2013-modeller

KD-55X8505AKD-65X8505AKD-55X9005AKD-65X9005AKDL-40W905A
KDL-46W905AKDL-55W905AKDL-24W60xAKDL-32W60xAKDL-42W65xA
KDL-50W656AKDL-50W685AKDL-65W855AKDL-42W80xAKDL-47W80xA
KDL-55W80xA

För att kunna använda Netflix behöver du en snabb Internetanslutning. Kontakta Internetleverantören om du är osäker på din anslutningshastighet.

Använda Netflix-appen

Om det finns en Netflix-knapp på fjärrkontrollen, kan du trycka på den för att starta appen.

Följ annars de här stegen.

  1. Tryck på HOME/MENU-knappen på fjärrkontrollen
  2. Välj Apps (Appar)
  3. Välj Netflix
  4. Logga in med dina befintliga inloggningsuppgifter eller skapa ett nytt konto (mer information finns på Netflix webbplats).

Felsöka Netflix

FVarför fastnar eller hackar bilden?
SÖppna menyn Internet settings (Internetinställningar) och välj Refresh internet content (Uppdatera Internetinnehåll)

FJag kan inte öppna Netflix. Vad har hänt?
SDet kan vara problem med Netflix-tjänsten. Vänta några minuter och försök igen. Mer information finns på Netflix webbplats.

FJag behöver hjälp med mitt Netflix-konto. Vem ska jag kontakta?
SVi kan inte besvara frågor om Netflix-konton. Kontakta Netflix direkt.

FJag hittar inget svar på min fråga här. Var kan jag hitta hjälp?
SPröva Sony-forumet, där du hittar frågor och svar från andra BRAVIA-ägare