Artikel-ID : 00155233 / Senast ändrat : 08/06/2023Skriv ut

Jag behöver hjälp med mitt Sony-konto eller med registreringen av min produkt i My Sony

    Innehållsförteckning


    Hur registrerar jag min Sony-produkt?

    1. Gå till Sony Europes webbplats för produktregistrering.
    2. Välj ditt land i listan.
    3. Du kan logga in på My Sony på tre sätt: med hjälp av din e-postadress, ditt Google-konto (knappen Logga in med Google) eller ditt Facebook-konto (knappen Logga in med Facebook).
    4. Påbörja produktregistreringen.

    Ogiltig e-postadress eller ogiltigt lösenord

    Steg 1: Kontrollera att du har angett rätt e-postadress

    • Kontrollera att den e-postadress du har angett är den som är länkad till ditt Sony-konto och att du inte har skrivit fel.
    • Om du har skapat ett Sony-konto men inte verifierat det via e-post inom den angivna tidsperioden (72 timmar) kommer du inte att kunna använda det kontot. Det här gäller för alla tjänster från Sony. Logga in på det overifierade kontot, skicka aktiverings-/verifieringslänken igen och aktivera ditt konto via e-post.
    • Du kan använda samma e-postadress som är länkad till dina andra Sony-konton till att logga in på My Sony. Du kan länka ditt My Sony-konto till dina andra Sony-konton (som PlayStation Network).

    Steg 2: Använda funktionen Forgot my password (Glömt mitt lösenord)

    Du kan återställa ditt lösenord genom att försöka med följande alternativ för lösenordsåterställning:

    1. Ange det födelsedatum du har registrerat.
    2. Svara på din säkerhetsfråga.
    3. Mobilverifiering (gå till ”Aktivera 2-stegsverifiering”).

    När du har följt stegen får du en länk för att återställa ditt lösenord. Om du inte har fått något e-postmeddelande kontrollerar du skräppostmappen. I annat fall försöker du skicka länken igen eller väntar i 24 timmar och försöker igen.

    Obs! Om du gör fel på något av de tre alternativen visas en uppmaning om att kontakta supporten. Du kan fortfarande försöka med de andra alternativen.


    Mitt Sony-konto är låst

    "The maximum number of failed login attempts has been reached. Your account will be locked for 120 minutes to protect your security.” (Det största tillåtna antalet inloggningsförsök har överskridits. Ditt konto kommer att låsas i 120 minuter för att skydda din säkerhet.)

    När du har väntat 120 minuter kontrollerar du att du inte har tryckt ned Caps Lock eller Num Lock på tangentbordet så att det inte påverkar det du skriver lösenordet.
    Du kan även använda funktionen Forgot my password (Glömt mitt lösenord) till att återställa ditt lösenord.


    Ändra ditt Sony-konto

    Så här ändrar du kontoinformation (e-postadress, lösenord och adress)

    1. Logga in på ditt Sony-konto.
    2. Gå till [My Account Details] (Min kontoinformation).
    3. Fortsätt med att uppdatera de fält som behövs.

    Jag vill ta bort mitt Sony-konto

    Vi tycker det är tråkigt att du lämnar oss. Du kan ta bort ditt konto genom att följa följande steg:

    1. Logga in på ditt Sony-konto.
    2. Klicka på [My Account Details] (Min kontoinformation).
    3. Bläddra längst ned och välj [Remove account] (Ta bort konto).

    Länka My Sony till andra tjänstekonton från Sony

    Om du har ett konto för en annan Sony-tjänst kan du logga in på My Sony med inloggningsuppgifterna för det kontot. När du gör det visas ett meddelande med en fråga om du vill uppgradera ditt konto. Du måste eventuellt ange ytterligare information för att kunna slutföra uppgraderingen. När du har skapat ett My Sony-konto kan du dessutom använda det till att logga in på andra Sony-tjänster.

    Du kan länka konton för följande onlinetjänster från Sony:

    Obs!

    • Om du vill länka konton måste du ha registrerat samma e-postadress för alla konton.
    • Alla tjänster är eventuellt inte tillgängliga i alla länder/regioner.

    Tjänster från Sony Europe

    • My Sony
    • Forum

    Tjänster från andra företag i Sony-koncernen

    • PlayStation™ Network
      • PlayStation™ Plus

    Mer information finns i Länkade konton för Sony-tjänster.


    Hur aktiverar jag 2-stegsverifiering?

    Om du vill lägga till ett extra säkerhetslager kan du välja att få en verifieringskod via sms eller en autentiseringsapp när du loggar in på ditt Sony-konto. Du kan ändra den här inställningen när som helst genom att gå till inställningarna för 2-stegsverifiering.

    Aktivera 2-stegsaktivering

    Så här loggar du in med hjälp av en reservkod när autentiseringsappen inte fungerar


    Vad händer om jag inte hittar den produkt jag vill registrera?

    1. Kontrollera först att den produkt du vill registrera är en Sony Electronics-produkt (t.ex. tv-apparater, ljud- och bildprodukter, mobiltelefoner (Xperia) och fotoprodukter). Om du har en professionell Sony-produkt eller PlayStation-konsol går du till någon av följande sidor:
    2. Om du är säker på att produkten är en Sony Electronics-produkt och du har skrivit produktnamnet manuellt men inte hittat den kan du leta rätt på den med hjälp av listrutan.
    3. Om du har köpt produkten i ett annat område än Europa (som Asien/Stillahavsområdet, Nord- och Sydamerika osv.) går du till webbplatsen för det aktuella området för att registrera din produkt. Det går inte att registrera produkter du har köpt utanför Europa i My Sony. Vi ber om ursäkt för det.
    4. Om de här två metoderna inte fungerar saknas eventuellt din produkt i vår databas. I så fall kontaktar du oss för att bekräfta detta.