Artikel-ID : 00262387 / Senast ändrat : 14/10/2022Skriv ut

PlayStation Store-kupongkodskampanj med INZONE-headset (14.10.2022-20.11.2022)

    1. Hur deltar jag i kampanjen?

    2. När får jag min PlayStation Store kod?

    3. Vad anses vara ett giltigt inköpsbevis?

    4. Varför visas ett meddelande på webbplatsen om att serienumret är okänt?

    5. Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

    6. Jag fick ett meddelande om att min ansökan är ofullständig. Vad ska jag göra nu?

    7. Jag köpte min produkt några veckor innan eller efter att kampanjen började gälla. Kan Sony göra ett undantag och godkänna min fordran?

    8. Jag har skickat inköpsbevis och övriga dokument via post till den adress som stod på papperet jag fick från min återförsäljare. Jag har inte hört något om min ansökan sedan dess.

    9. Jag har inte fått någon uppdatering om min fordran via e-post, hur kan jag se status för min fordran?

    10. Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online. Vad ska jag göra?

    11. Hur hanteras mina personuppgifter?

    12. Hur löser jag in min kod?

     

     

    1. Hur deltar jag i kampanjen?

    STEG 1

    Köp INZONE H9 eller H7 mellan den 14 oktober 2022 och den 20 november 2022 så får du 500 eller 250 kr i kredit för en plånbokspåfyllning på PlayStation™Store.

    STEG 2

    Gå in på kampanjwebbplatsen och klicka på knappen ”Claim now” (Skicka in din begäran nu) för registrering. Begäran måste lämnas in online från trettio (30) dagar efter inköpsdatumet, och senast 31 december 2022, annars kommer den inte att accepteras.

    STEG 3

    Logga in eller skapa ett My Sony-konto och fyll i kampanjformuläret genom att ange följande uppgifter:

    · Din produktinformation: modell, serienummer, inköpsdatum och återförsäljare.

    · Dina personuppgifter: namn, e-postadress och telefonnummer

    · Ditt inköpsbevis

    Ett foto av ditt INZONE-headset som tydligt visar serienumret.

    Klicka på knappen ”Submit” (Skicka) när du har lämnat den här informationen.

    STEG 4

    När du har skickat in ditt formulär omdirigeras du till en bekräftelsesida och ett e-postmeddelande som bekräftar din registrering skickas till din e-postadress. Din registreringskod är ett 8-siffrigt nummer som visas på e-postämnesraden. Denna kod fungerar också som ett referensnummer om du har några frågor om kampanjen.

    STEG 5

    Om din begäran uppfyller villkoren för kampanjen får du en PlayStation Store-kupong värd 250 kr för Inzone H7 eller två PlayStation Store-kuponger värda 500 kr vardera för Inzone H9 inom 20 arbetsdagar efter att din begäran har bekräftats. Kontrollera även din skräppostinkorg. Om du vill kontrollera status för din begäran klickar du på länken ”See the status of your claim (Se status för din begäran) ” på kampanjens hemsida.

     

    2. När får jag min PlayStation Store kod?

    Vårt mål är att skicka dina PlayStation Store-kupongkoder inom 20 arbetsdagar från att din fordran valideras. Om vi inte hinner inom denna tid skickar vi koderna så snart vi kan därefter. Detta är inte inom 20 arbetsdagar från registreringen och vi ansvarar inte för eventuell felaktig information från återförsäljare/säljare till kunder om att de får koden inom 20 arbetsdagar från inköpsdatum eller eventuell felaktig information/tid. Tänk på att om någon information saknas eller är felaktig finns det risk att valideringen fördröjs. Se därför till att lämna all information som krävs och att den är korrekt.

     

    3. Vad anses vara ett giltigt inköpsbevis?

    Ett giltigt köpbevis måste innehålla följande:

    1- Återförsäljarens namn.

    2- Inköpsdatum.

    3- Produktnamn.

    4- Återförsäljarens momsregistreringsnummer.

    Tänk på att din ansökan kan avvisas om dokumentet inte uppfyller kriterierna ovan.

     

    4. Varför visas ett meddelande på webbplatsen om att serienumret är okänt?                                            

    Kontrollera att du har angett serienumret korrekt. Om du är säker på att du har uppgett korrekt information kan det vara så att modellen inte ingår i kampanjen.

     

    5. Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

    Filen får inte vara större än 5 MB. Du kan bara överföra dokument i standardformaten JPG, JPEG, PNG och PDF.

     

    6. Jag fick ett meddelande om att min ansökan är ofullständig. Vad ska jag göra nu?

    Skicka informationen det står att vi behöver så snart som möjligt, så att vi kan kontrollera att du är kvalificerad för kampanjen. Om du inte svarar inom 14 dagar kan vi inte garantera att du får din kupongkod.

     

    7. Jag köpte min produkt några veckor innan eller efter att kampanjen började gälla. Kan Sony göra ett undantag och godkänna min fordran?

    Vi kan bara godkänna ansökningar från kunder som har köpt sina produkter inom datumen som anges i villkoren.

     

    8. Jag har skickat inköpsbevis och övriga dokument via post till den adress som stod på papperet jag fick från min återförsäljare. Jag har inte hört något om min ansökan sedan dess.

    Din fordran är tyvärr inte giltig förrän du har registrerat dig på webbplatsen där du kan bifoga ditt inköpsbevis, eller om du har skickat ditt inköpsbevis till oss genom att svara på den bekräftelse du fick via e-post med din registreringskod. Fordringar som skickas via vanlig post är inte giltiga.

     

    9. Jag har inte fått någon uppdatering om min fordran via e-post, hur kan jag se status för min fordran?

    Ett automatiskt e-postmeddelande skickas när du skickar in din fordran och ännu ett e-postmeddelande skickas ut när din fordran godkänns. Vi skickar ett separat e-postmeddelande om vi behöver ytterligare information. Se till att kontrollera skräppostmappen i inkorgen. Du kan även använda den här länken för att se hur det går med din fordran genom att ange det registreringsnummer du fick i bekräftelsemeddelandet.

     

    10. Jag har problem när jag försöker registrera mig för denna kampanj online. Vad ska jag göra?

    Kontakta vår support via denna länk för att få hjälp med att skicka ansökan eller rapportera problem som uppstår. Om du har problem med att lösa in din PlayStation Store-kupongkod kan du kontakta supportteamet på följande länk https://www.playstation.com/sv-se/support/store/redeem-ps-store-voucher-code/.

     

    11. Hur hanteras mina personuppgifter?

    Du kan läsa vår policy om hur vi använder kundinformation på den här länken.

     

    12. Hur löser jag in min kod?

    Gå till https://my.playstation.com/

    Logga in med ditt PlayStation Network-konto eller skapa ett nytt konto.

    Välj kontomenyn genom att klicka på din profilbild i övre högra hörnet.

    Klicka på ”Redeem Codes” (Lösa in koder).

    Ange din 12-siffriga kupongkod.

    Om du vill ha mer information om att lösa in din kod kan du klicka här.

    Du upprepar den här processen för att lösa in den andra koden.