Det hörs inget ljud.
Försök med följande:
- Kontrollera att både smartphonen och headsetet (både höger kanal (R) och vänster kanal (L)) är påslagna.
När batteriet i headsetet är helt urladdat stängs headsetet automatiskt av. Placera headsetet i laddningsfodralet och vänta tills det laddats upp. - Om ljudet i headsetet är för svagt, så skruva upp volymen på smartphonen.
- Röstvägledning, rington och samtal hörs bara via vänster kanal (L).
- Beroende på den smartphone-app du använder (som kräver HFP (Hands-free Profile)/HSP (Headset Profile)) kan det hända att rösten bara hörs via vänster kanal (L), och inte via höger kanal (R).
- Headsetet och smartphonen är anslutna via en BLUETOOTH A2DP-anslutning.
- Ljudet spelas upp på rätt sätt på smartphonen.
- Radera headset-informationen från smartphonen, och para sedan ihop headsetet med smartphonen igen.
- Beroende på headsetets specifikationer prioriteras kommunikationen mellan smartphonen och vänster kanal (L) på headsetet. På platser med dåliga signalförhållanden, t.ex. där det är många Wi-Fi-anslutningar, kan det därför hända att ljudet tillfälligt försvinner enbart i höger kanal (R).