Artikel-ID : 00260094 / Senast ändrat : 20/04/2021

Det går inte att ansluta via en Bluetooth-anslutning.

    Försök med följande:

    • Det kan hända att headsetet redan är anslutet till en annan apparat (t.ex. en smartphone). Stäng av Bluetooth-funktionen för andra apparater än den apparat som du vill ansluta.
    • Slå på headsetet som du vill använda och håll headsetet och smartphonen inom 1 meters avstånd från varandra.
    • Stäng av headsetet och slå sedan på det igen.
    • Stäng av Bluetooth-anslutningen på smarttelefonen och slå sedan på den igen.
    • Från smarttelefonens Bluetooth-inställningsmeny, välj på nytt enhetsinformationen för den enhet som du vill ansluta till.
    • Stäng av smarttelefonen och slå sedan på den igen.
    • Återställ headsetet.För information om hur du återställer ljudenheten, se bruksanvisningen.
    • Avinstallera Music Center / Headphones Connect och installera sedan om det.
    • Bästa iOS 13.0 eller senare-användare,
      Tillåt åtkomst till [Bluetooth] från [Inställningar] - [Music Center / Headphones] på din iPhone.
    • För användare av iOS 11.
      Om appen gång på gång frågar ”Slå på Bluetooth?”, testa följande i kontrollcenter.
      1. Stäng av flygplansläge.
      2. Stäng AV Bluetooth-funktionen, och slå sedan PÅ den igen.

    Om du inte kan ansluta till ljudenheten med metoderna ovan, försök med följande åtgärder.

    1. Från smarttelefonens Bluetooth-inställningsmeny, radera enhetsinformationen för den enhet som du vill ansluta till.
    2. Initialisera headsetet. När initialiseringen är klar går headsetet över i ihopparningsläge. För information om hur du initierar ljudenheten, se bruksanvisningen.
    3. Använd Music Center / Headphones Connect för att göra en Bluetooth-anslutning.