Artikel-ID : 00254042 / Senast ändrat : 19/11/2020

Meddelande om kostnadsfritt utbyte av berörda WI-SP510-headsetenheter som kan identifieras enligt serienummer – 19 november 2020

    Bästa/bäste kund:

    Tack för fortsatt visat intresse för produkterna från Sony.

    Det har kommit till vår kännedom att vissa WI-SP510-enheter kan ha ett problem som innebär att det inte går att slå på headsetet, vilket kan bero på vattenkorrosion.

    För att åtgärda detta problem har Sony beslutat att förlänga garantin för berörda WI-SP510-enheter t.o.m. den 30 november 2021. Om ditt headset bekräftas vara en av de berörda enheterna (enligt serienumret) och du drabbas av detta problem kan du byta ut din berörda WI-SP510-enhet. Kontrollera om din enhet uppfyller de krav för berättigande som anges nedan.

    Vi ber om ursäkt om detta förorsakar något besvär och tackar dig för visad förståelse.

    Berättigande till utbyte

    Tillämpligt modellnamn

    WI-SP510 

    Tillämpliga serienummer 

    Endast ett begränsat antal WI-SP510-headset kan ha påverkats av detta fenomen och bytas ut kostnadsfritt. Om du drabbas av detta problem ska du ange enhetens serienummer i verifieringsverktyget för serienummer nedan för att kontrollera om din enhet kan bytas ut. 

    Om din WI-SP510-enhet är en av de berörda modellerna kan du byta ut den i den butik där du köpte den. Om detta inte är möjligt visas en länk till vår butikssökningssida under verifieringsverktyget, tillsammans med vägvisningar till den närmaste butik där du kan byta ut din enhet.  

    Så här kontrollerar du headsetets modellnamn och serienummer

    Modellnamnet anges på det inbyggda laddningsbara batteriet.

    Serienumret är tryckt på headsetets högra enhet (R) och är synligt när du har avlägsnat hörlurens spets och bågstödet.

     

    Ansökningsperiod för det kostnadsfria utbytesprogrammet

    Det kostnadsfria utbytesprogrammet gäller t.o.m. den 30 november 2021.