Artikel-ID : 00249126 / Senast ändrat : 09/10/2020

Lösning för inbyggd programvara: Så här löser du felmeddelandet [Network not connected] (nätverk ej anslutet) – uppdaterat den 7 oktober 2020

    Inbyggd programvara v6.6575 finns tillgänglig

    Sony har nöjet att meddela att det senaste paketet med inbyggd programvara v6.6575 löser problemet som beskrivs nedan.

    Det rekommenderade sättet att ta emot den här uppdateringen är att se till att inställningen för automatisk hämtning av programvara på tv:n är PÅ.
    Uppdateringen kommer att omfatta alla berättigade tv-apparater under de kommande veckorna. 

    Alternativt kan du hämta programvaran och uppdatera tv:n via ett USB-flashminne.

    Sony lägger alltid stor vikt vid användarnas synpunkter och strävar efter innovation och hög produktkvalitet.
     


    Nätverksfelmeddelande eller fel tid visas

    Visas meddelandet [Network not connected] (Nätverk ej anslutet) efter att du nyligen uppdaterat tv:n och har du lagt märke till ett eller flera av följande tecken:

    • Du märker att tiden som anges på startskärmen är felaktig.
    • Vissa appar fungerar ibland inte, medan andra fungerar normalt.
    • Nätverksstatus anges som ”Connected, No Internet” (Ansluten, utan internet). 

    I så fall kanske tv:ns interna klocka inte stämmer överens med nätverksklockan efter programvaruuppdateringen, vilket orsakar nätverksfelet.
    Du kan lösa problemet genom att ändra klockinställningen till ”Network Time” (Nätverkstid)
     

    Så här ställer du in klockan på nätverkstid

    Gå till [Inställningar] kugghjulssymbolen för inställningar → bläddra ned till [Systeminställningar] → välj [Date & time] (Datum och tid) → välj [Använd nätverkstid] 

    Om du har några sändningskanaler installerade kan du istället testa att titta på en tv-kanal i minst 30 sekunder och sedan återgå till startskärmen för att kontrollera om rätt tid visas.

     

    Om din situation inte förbättras efter att du har försökt lösa problemet kontaktar du oss (Storbritannien)(Irland).