Artikel-ID : 00223182 / Senast ändrat : 27/06/2019

Dataåterställningstjänst

Tillämpliga produkter och kategorier för denna artikel

Har du problem med dina medier? Har du råkat förlora dina data?Gratis dataåterställningstjänst från Sony

Sony är här för att hjälpa dig. Eftersom vi förstår hur viktigt innehåll är för professionella fotografer vill vi på Sony hålla ditt innehåll säkert. Prova vår återställningstjänst för skadade produkter och förlorade data om du har problem.

 

Hur fungerar vår återställningstjänst för skadade produkter och förlorade data?
 

  1. Garanti: Kontrollera att garantin fortfarande gäller för produkten. Kontakta din återförsäljare om du är osäker.
     
  2. Skicka ett e-postmeddelande till vårt kundinformationscenter (CIC) med information om dina problem. Skriv vilket land du bor i.
    Vår kundtjänst guidar dig steg för steg genom processen. Kontakta oss här. 
    Tips: Du måste kunna visa ett köpbevis (faktura eller kvitto) för varje produkt, så spara tid genom att skanna och bifoga det i e-postmeddelandet.
     
  3. Ersättning och återställning: Sony ersätter din produkt om den omfattas av garantin, och vår specialistpersonal försöker att återställa dina data. Vi utnyttjar alla system och tekniker vi har tillgång till för att vi ska ha så stor chans som möjligt att återställa innehållet. Men vi kan inte garantera att dina data kan återställas.
    Låt oss förklara processen: 

    1. Du skickar in kortet eller enheten för återställning. 

    2. Vår personal försöker återställa kortet eller enhetens data. 

    3. Om vi lyckas återställa dina data analyseras kortet eller enheten för att se om det fortfarande fungerar. 
      Om analysen visar att kortet eller enheten fungerar överför personalen datan till kortet eller enheten.

    4. Om kortet eller enheten inte längre fungerar överförs datan till ett nytt kort. 

    5. Om återställningen misslyckas meddelar vi dig om det och diskuterar hur vi kan gå vidare. Du kanske vill prova några olika alternativ. Vi kan till exempel fortsätta att testa kortet eller enheten, eller lämna tillbaka
      kortet eller enheten utan att göra något mer. 

    6. Slutligen, med ditt godkännande, kan vi utföra ett fullständigt test av kortet eller enheten: efter att ha kört ett diagnostiskt test initieras minnescellerna i kortet eller enheten. Efter att vi har gjort det är det dock inte möjligt att försöka återställa datan fler gånger.
       

 

Hur mycket kostar tjänsten? 

Om du vill använda dataåterställningstjänsten behöver du bara betala fraktkostnaden för att skicka produkten till Sony i Belgien. Sony står för alla övriga utgifter: ersättning, återställning och frakten för att skicka tillbaka produkten. 

 

Vilka produkter kan ni återställa?

  • Bärbar lagring: Det går bara att återställa data om den inbyggda hårddisken fungerar.
  • Professionell raid: Det går bara att återställa data om den inbyggda hårddisken fungerar och RAID1-konfiguration används. 
 
KategoriBärbar lagringProfessionell raidProfessionell SSDXQD G-serienXQD M-serien
ModellnamnPSZ-HA1PSZ-RA4TSV-GS48QD-G32EQD-M32A
PSZ-HA2PSZ-RA6TSV-GS96QD-G64EQD-M64A
PSZ-HC1TPSZ-RA8TSV-MGS50QD-G120FQD-M128A
PSZ-HC2TPSZ-RA12TSV-MGS1TQD-G240F 
PSZ-HB1T SV-MGS2T  
PSZ-HB2T    

 

KategoriSxS PRO+SxS-1CFastSDExtern SSD
ModellnamnSBP-64ESBS-32G1CCAT-G32SF-G32SL-EG2
SBP-128ESBS-64G1CCAT-G64SF-G64SF-EG5
SBP-256ESBS-128G1CCAT-G128SF-G128SL-EG1
   SF-G32T 
   SF-G64T 
   SF-G128T