Får du inte åtkomst till appar, uppdateringar eller nätverkstjänster på din BRAVIA-tv? – 17 maj 2018
Från den 21 maj 2018 kanske vissa BRAVIA-tv-apparater inte kan få åtkomst till appar, uppdateringar eller andra nätverkstjänster. Det beror på att cacheinformation* ligger kvar på dina enheter, oftast på internetroutern, efter att Bravia-servern har uppgraderats.
Prova att göra följande om du inte ser några ikoner för nätverkstjänster eller appar, eller inte får åtkomst till appar och andra nätverkstjänster på tv:n:
- Koppla ur tv:ns och internetrouterns strömkablar och återanslut dem efter en minut.
Vi rekommenderar även att du har den senaste inbyggda programvaran installerad på tv:n för att den ska fungera på bästa sätt.
Kontakta oss om du fortfarande inte kan använda appar eller andra nätverkstjänster efter att ha provat stegen ovan.
Vi beklagar besväret.
*Cacheinformation kan till exempel vara data om internet, ISP och routern/hemnätverket.