Artikel-ID : 00198115 / Senast ändrat : 16/04/2018

Meddelande om YouTube-relaterat fel

Tillämpliga produkter och kategorier för denna artikel

Ett felmeddelande kan visas på din tv eller Blu-ray Disc-spelare från Sony när du tittar på YouTube, direktsändningar via antenn/kabel/satellit eller via HDMI-anslutna enheter. Du kan också uppleva att YouTube-appen inte startas eller att en nätverksanslutning inte kan upprättas.

Dessa problem är nu lösta. Men om du fortfarande har sådana problem rekommenderar vi att du följer stegen nedan.

Hur löser jag det här problemet? 

Jag äger en 

 

Sony Android TV

För att lösa det här problemet behöver du rensa data och cache från YouTube-appen:

  1. Välj [HOME] > [Inställningar] > [Appar]

  2. Välj [YouTube]

  3. Välj [Clear data] (rensa data) > [OK]


Youtube: Android 400 issue

 

Smart-tv från Sony som inte är Android

För att lösa det här problemet behöver du utföra nedanstående steg.

  • Initiera webbläsarinställningar och ta bort alla cookies: 
    (Gäller för W9xxA, W8xxA, W7xxA, W6xxA, X90xxA, X85xxA, X95xxB, X90xxB, X85xxB, W9xxB, W8xxB, W7xxB, W6xxB och W750C.)
  1. Starta webbläsaren från menyn [App]

  2. Välj [Alternativ]

  3. Välj [Browser Settings] (webbläsarinställningar)

  4. Välj [Delete all Cookies] (ta bort alla cookies)

 

YouTube: non-Android 2

 

 

  • Initiera personlig information på tv:n:
    (Gäller för WD75, WD6, WE75, WE6, XE70 och WF6.)
  1. Välj [HOME] > [Inställningar]
     
  2. Välj [Customer Support] (kundservice)
     
  3. Välj [Initialize Personal Information] (initiera personlig information)
     
  4. Välj [OK]

 

Youtube: non-android initialise personal information

Smart Blu-ray Disc-spelare från Sony 

Vi kan meddela att det här problemet är löst.