Artikel-ID : 00190844 / Senast ändrat : 28/03/2018

Uppdatering av den inbyggda programvaran för 2016 och 2017 års Android TV-modeller från Sony (XD70, XD75, XD80, SD80, XD83, ZD9, XE80, XE83, XE85, XE90, XE93, XE94 och A1) – uppdatering den 28 mars 2018

Tillämpliga produkter och kategorier för denna artikel

En ny uppdatering av den inbyggda programvaran (6.285) släpps direkt till tv-modellen den 28 mars 2018 och implementeras successivt i april.

Den nya inbyggda programvaran förbättrar tv:ns prestanda genom följande uppgraderingar:

  • Dolby Vision-innehåll stöds för videoströmning via appar/tjänster på tv:n (till exempel Amazon Prime Video och Netflix)*
    • Endast ZD9, XE94, XE93 och A1

Andra nya funktioner/förbättringar:

  • Förbättrad Samba TV-tjänsthantering
  • Löser problem med Amazon Prime-uppspelning där bilden fryser och ljudet blir osynkat
  • Löser problem där hemmaljudförstärkare inte byter till tv-ingång automatiskt när funktionen ”BRAVIA Sync Control” (BRAVIA-synkroniseringskontroll) används
  • Och mycket mer …

Besök produktsidan för din tv om du vill se alla funktioner och fördelar.

Det rekommenderade sättet att få den här uppdateringen är genom att se till att automatisk programhämtning på tv:n är påslaget. Tv:n bör då få uppdateringen automatiskt under de närmaste veckorna.

Annars kan du hämta den inbyggda programvaran från den europeiska supportwebbplatsen och uppdatera tv:n via en USB-flashminnesenhet.
Sony lägger alltid stor vikt vid användarnas synpunkter och strävar efter innovation och en hög produktkvalitet.

[Tillämplig TV-modellserie]


Vet du inte vilken serie din modell tillhör? Här är några exempel:

  • KD-55A1
  • KD-65ZD9
  • KD-55XE8096


*Utvalda tv-apparater från Sony (ZD9, XE94, XE93 och A1) får stöd för Dolby Vision när programvaruuppdateringen implementeras i Europa i april 2018. För att Dolby Vision-innehåll ska kunna visas måste appen/tjänsten för videoströmning ha stöd för Dolby Vision. Kontakta app-/tjänsteleverantören för mer information. Efter att programvaran har uppdaterats på tv:n från Sony måste även en programvaruuppdatering göras på de enheter med stöd för Dolby Vision (till exempel medieströmningsenheter och UHD Blu-ray-spelare) som ansluts till tv:n via HDMI för att Dolby Vision-innehåll ska kunna visas. Kontakta spelarens tillverkare för mer information om när en viss spelare kan uppdateras.

 


Uppdatering av inbyggd programvara: Dolby Vision kommer till 2016 och 2017 års modeller av Android TV från Sony (ZD9, XE93, XE94 och A1) – 31 januari 2018

Nedanstående uppdatering av den inbyggda programvaran blir försenad. Våra tekniker jobbar fortfarande på att finjustera den inbyggda programvaran för att den nya versionen ska bli så bra som möjligt.

Vi uppdaterar den här artikeln med nya tider för lansering så snart som möjligt. Vi rekommenderar att du bokmärker den här sidan för att hålla dig uppdaterad. Alternativt kan du lägga till din modell i mobilappen Support by Sony för att få ett produktmeddelande direkt.

Tack för din förståelse och ditt tålamod.


Uppdatering av inbyggd programvara: Dolby Vision kommer till 2016 och 2017 års modeller av Android TV från Sony (ZD9, XE93, XE94 och A1) – 18 december 2017

Vi kan meddela att en ny uppdatering av den inbyggda programvaran släpps direkt till tv:n från och med slutet av januari 2018.

Uppdateringen ger stöd för Dolby Vision och lanseras successivt i Europa under februari.

Det rekommenderade sättet att få den här uppdateringen är genom att se till att automatisk programhämtning på tv:n är påslaget. Tv:n bör då få uppdateringen automatiskt under den period som anges ovan.

Vi hoppas att du får stor glädje av den här nya funktionen.


Sony Support önskar en god jul!


Tillämpliga modeller:

 2017 års Android TV-apparater XE94, XE93 och A1
 2016 års Android TV-apparater ZD9

 

Vet du inte vilken serie din modell tillhör? Här är några exempel:

  • KD-55A1
  • KD-65ZD9
  • KD-75XE9499


OBSERVERA: YouTube Hjälp - Hantera textningsinställningar