Artikel-ID : 00155233 / Senast ändrat : 23/05/2019

Jag behöver hjälp med mitt MySony-konto eller med registreringen av min produkt i MySony


     

    Ogiltig e-postadress eller ogiltigt lösenord

    Steg 1: Kontrollera om du har angett din registrerade e-postadress korrekt.

    Du kan ha skrivit fel eller använder fel e-postadress:

    • My Sony är länkat till andra Sony-konton, som PlayStation Network, Sony Home Entertainment, Xperia med flera. Du kan använda samma e-postadress som är länkad till andra Sony-konton för att logga in på MySony.

    • Om du tidigare har skapat ett Sony-konto men inte har verifierat det via e-post inom den angivna tiden (72 timmar) kan du inte använda kontot. Det här gäller för alla tjänster från Sony. Logga in på det overifierade kontot, skicka aktiverings-/verifieringslänken igen och aktivera ditt konto via e-post.
       

    Steg 2: Använd funktionen för glömda lösenord

    Du kan återställa ditt lösenord genom att försöka med följande alternativ för lösenordsåterställning:

    1. Ange det födelsedatum du har registrerat
    2. Svara på din säkerhetsfråga
    3. Verifiera dig med hjälp av din mobila enhet (Hur aktiverar jag tvåstegsverifiering?)

    När du har följt stegen får du en länk för att återställa ditt lösenord. Om du inte har fått e-postmeddelandet kontrollerar du din skräppostmapp.
    I annat fall försöker du skicka länken igen eller väntar i 24 timmar och försöker igen.

    Obs! Om du gör fel på något av de tre alternativen visas en uppmaning om att kontakta supporten. Du kan fortfarande försöka med de andra alternativen.

     

    My Sony-kontot är låst

    "The maximum number of failed login attempts has been reached. To protect your security, your account will be locked for 120 minutes."
    (Det högsta antalet misslyckade inloggningsförsök har uppnåtts. För att skydda din säkerhet låses ditt konto i 120 minuter.)

    När du har väntat 120 minuter kontrollerar du att du inte har tryckt ned Caps Lock eller Num Lock på tangentbordet så att det inte påverkar lösenordet.
    Du kan även använda funktionen för glömda lösenord till att återställa ditt lösenord.

     

    Ändra ett MySony-konto

    Ändra kontoinformationen (e-postadress, lösenord och adress)

    • Logga in på ditt MySony-konto
    • Gå till [My Account Details] (Min kontoinformation)
    • Fortsätt med att uppdatera de fält som behövs

    Jag vill ta bort mitt My Sony-konto

    Vi tycker det är tråkigt att du lämnar oss. Du kan ta bort ditt konto genom att följa följande steg:

    • Logga in på ditt MySony-konto
    • Klicka på [My Account Details] (Min kontoinformation)
    • Bläddra längst ned och välj [Remove account] (Ta bort konto)

     

    Länka MySony till andra tjänstekonton från Sony

    Om du redan har ett konto för en annan tjänst från Sony kan du logga in på My Sony med informationen för det kontot. När du gör det visas ett meddelande med en fråga om du vill uppgradera ditt konto. Du måste eventuellt ange ytterligare information för att kunna slutföra uppgraderingen. När du har skapat ett My Sony-konto kan du dessutom använda det till att logga in på andra tjänster från Sony.

    Du kan länka konton för följande onlinetjänster från Sony:

    Tjänster som är tillgängliga från Sony Europe:

    • MySony
    • Sony Community

    Tjänster från andra företag inom Sony:

    • Xperia Lounge
    • Xperia Store
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Music
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Hur aktiverar jag tvåstegsverifiering?

    1. Logga in på MySony, välj [My Account] (Mitt konto) och bläddra ned till [Change Other Security Details] (Ändra andra säkerhetsuppgifter).
    2. Välj [2 Step Verification] (Tvåstegsverifiering) längst ned på sidan och välj [Edit] (Redigera).
    3. Ange ditt telefonnummer.
    4. Du får en sexsiffrig kod för att aktivera tvåstegsverifiering.
       

    Reservkoder

    Om du inte får din tvåstegsverifieringskod kan du använda en reservkod till att logga in. Du får tio engångskoder.

     

    Vad händer om jag inte hittar den produkt jag vill registrera?

    1. Först måste du se till att den produkt du vill registrera är en Sony Electronics-produkt (det gäller för tv-, ljud- och fotograferingsprodukter). Om du har en mobil enhet från Sony (Xperia) eller en Sony Professional-produkt bör du besöka någon av följande sidor:
    1. Om du är säker på att produkten är en Sony Electronics-produkt och du har skrivit produktnamnet manuellt men inte hittat den kan du leta rätt på den med hjälp av listrutan.
       
    2. Om du har köpt produkten i ett annat område än Europa (t.ex. Asien/Stillahavsområdet, Nord- och Sydamerika osv.) går du till webbplatsen för det aktuella området för att registrera din produkt. Det går inte att registrera produkter du har köpt utanför Europa i MySony. Vi ber om ursäkt för det.
    1. Om de här två metoderna inte fungerar kanske din produkt saknas i vår databas. Kontakta oss för att kontrollera det.