16 Kundrecensioner

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Mycket nöjd med kameran.

Xperia XZ2 Compact 2018-12-17 av MiaKr

Jag har haft mobilen i några månader nu och är väldigt nöjd med den. Mitt stora intresse är fotografering och sonyxz2compact gör mig inte missnöjd. Fotona är av utmärkt kvalitet, skarpa och med bra färger. För mig ligger mobilen bra i hand, är lätt att använda och har ett riktigt bra ljud. Ett tips är att köpa till ett fodral då mobilen är ganska tung för sin storlek och rätt hal. Den ligger bättre i handen med fodral och risken att tappa den minskar. Jag är mycket nöjd, främst pga kamerans kvaliteter, men gillar att den är av mindre storlek. [Denna recension hämtades som en del av en kampanj.]

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Fungerar utmärkt!

Xperia XZ2 Compact 2018-11-30 av LeChFi

Köpte denna som ersättare till min Z3 Compact och är mycket nöjd. Visst den är lite tjockare och tyngre men det är inget jag lider av. Den är mycket snabb och äntligen har man plats för alla uppdateringar till apparna.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Jättebra kamera

Xperia XZ2 Compact 2018-11-30 av dagstorp

Både stillbilder och video ger mycket bra resultat. Luren är lagom stor för mig, som egentligen ville ha något ännu mindre.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Enkel att hantera

Xperia XZ2 Compact 2018-10-19 av ubus

Jag köpte en Xperia eftersom jag har tidigare erfarenhet av en tidigare Xperia. Blev mycket nöjd.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Grym telefon

Xperia XZ2 Compact 2018-10-03 av 365 äventyr

Jag uppgraderade från Xperia XZ till Xperia XZ2 Compact för en månad sen. Även om mycket är likt min gamla telefon så är det mycket som är nytt - och bättre. Den är väsentligt snabbare. Foto och filmkvaliteten är definitivt uppgraderad och jag drar mig numrera från att ta med min "vanliga" kamera efs telefonen tar så pass bra bilder att det oftast inte behövs. Det tog ett tag att vänja sig vid den mindre skärmen, men nu är jag glad att den inte är så skrymmande i fickan/väskan. En av fördelarna med de Sony telefoner jag haft tidigare är prestanda i kyla (jag jobbar som fjällguide och är beroende av att telefonen funkar i alla lägen). Hittills har det inte varit kallare än -3 grader så om den lever upp till mina krav återstår att se i vinter. Som helhet är det en grym liten prestandatelefon som följer med i både vardag och på äventyr. [Denna recension hämtades som en del av en kampanj.]

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Perfekt Arbetstelefon

Xperia XZ2 Compact 2018-10-01 av DonStoffe

Nu när jag testat denna telen som "arbetstele" så kände jag direkt när jag öppna upp den ur lådan att den satt fantastiskt i handen. Inte så stor o klumpig som de felsta andra. Det känns nästan naturligt. Vilket är perfekt när du e ute i skog och mark. Den är inte liten. Den är inte stor. Den är lagom? Men den har ett stort inre. Jag har testat den med musik/ljudböcker via bluetooth under 12h pass utomhus, samt använding av gps över tiden. Batteriet har alltid hållt hela dagen vilket är skönt. Den har aldrig blivit för varm under det hårda arbetet jag utsatt den för. Kameran är fantastisk, det finns så mkt du kan göra med den. Spela in med 4k HDR, el sluperslowmotion. Okej det välvda bakstycket gör att den kanske ser lite klumpig ut men den sitter perfekt i handen och fingeravtrycks läsaren sitter perfekt placerad. 3,5-millimetersuttag finns inte och det är faktiskt ett stort minus. Varför man gör så förstår jag inte? Det faktum att man bara kan slänga in ett mikro-sd-kort är riktigt bra. Sammanfattning. Positivt. Mycket höga prestanda Utmärkt komfort trots tjocklek Slitstark och stryktålig Mycket bra ljud Bra pris Negativt Enstaka problem med kompakt gränssnitt. Saknar ett par funktioner såsom trådlös laddning och 3,5mmuttag. [Denna recension hämtades som en del av en kampanj.]

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Sony Xperia XZ2 Compact

Xperia XZ2 Compact 2018-09-09 av Himpa

Designen av telefonen känns påkostad och robust, formatet av telefonen gör det enkelt att använda den med enhandsfattning. En färgstark samt skarp skärm som följer varje rörelse, har inte upplevt ett enda lagg ännu vilket jag anser vara ett stort plus :) Det enda negativa är att denna 5” skärm är längre och smalare än konkurrenternas vilket gör att filmer får en svart kant över och under filmen) Menyerna är enkla att förstå sig på (gammal som ung) Sony ger en möjlighet att anpassa menyernas utseende (om så önskas) Kameran är snabb att starta och den tar bra bilder även i lite sämre ljusförhållanden så levererar kameran över förväntan. Sen har Sony även några härliga funktioner som ger en möjlighet att förenkla fotograferingen. Till en början kändes det konstigt att ha fingeravtryckssensorn på baksidan av telefonen men redan efter 30 minuters användande så förstår jag varför Sony valde denna placering. För att sammanfatta första tiden med denna telefon. Plus: Batteritid, Kamera, Format, Snabbhet Minus: Skärmupplösning Betyg 1-6 Jag ger denna telefon en stark 5:a [Denna recension hämtades som en del av en kampanj.]

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Snygg, funktionell och perfekt storlek

Xperia XZ2 Compact 2018-09-06 av Nene_Hr

Jag har haft telefonen i två veckor nu och testat kanske nära nog allt på den, så nu tänkte jag dela med mig av mina tankar. Jag har haft en Sony Xperia Z3 compact och en Sony Xperia XZ innan den här. Den är perfekt storlek för mig. Den är lätt att stoppa ner i fickan och därmed också lätt att ta upp när man vill använda den. Fingeravtrycksavläsaren sitter perfekt, och bara efter några dagar glömde jag bort att den fanns och bara använde den naturligt. Den är lite tyngre än Sony Xperia Z3 compact (och lite längre och lite fetare) men å andra sidan så håller batteriet mycket bättre. Om jag använder mobilen en hel dag, textar, ringer, surfar, spelar upp musik, och kopplar upp den mot bluetooth-hörlurar, så håller batteriet hela dagen om det är fulladdat på morgonen. Men då snackar vi intensiv användning. Så jag är väldigt nöjd med batteriet. Skärmen är lika lång som Sony Xperia XZ (fast lite smalare, så klart) och väldigt klar och fin. Skärmen är lite välvd, så det enda negativa är väl att billiga skärmskydd inte sitter så bra på den, men det är väl nåt man kan stå ut med. Själv tycker jag att välvda skärmer är trevligare att swipa på, men det kanske är en smaksak. Menyn ser ut som Sony-menyer brukar se ut. Jag gillar det (jag är trots allt på min tredje Xperia nu). Enkelt att hitta, flytta runt ikoner, lägga i mappar, dra dit widgets osv för att få menyerna som man själv vill ha dem. Transfer av saker från gamla mobilen till den här gick jättebra. Alltid skönt när man inte behöver mecka så mycket med att få mobilen så som man vill ha den. Jag har provat både fota och spela in videor med den och kvalitén på båda är hur bra som helst. Vår ena katt är lite halvtjock och har en mage som svingar när hon springer, så superslowmotionvideo på henne när hon kommer springande var askul. Jag gillar dock inte att kameran är i samma höjd som resten av bakstycket, för lägger man den nånstans känns det som att det kommer bli repor. Jag skaffade ett fodral till mobilen så den ligger på det istället för mot kameraglaset så det var enkelt att fixa (så har det varit på de andra i serien också, men det är ändå nåt jag inte är jätteförtjust i). Ljudet på videor blir mycket bättre än vad jag förväntade mig. Ljuduppspelning överlag är rätt så mycket bättre än föregående mobiler i serien och många andra jag testat. Det finns inget vanligt hörlursjack, utan man får med en adapter så man kan koppla in hörlurar till USB-C-jacket på telefonen. Så, man kan inte ladda telefonen och ha den inkopplad till hörlurar med tråd, men har man ett par bluetooth-hörlurar så är det inga problem alls. Det finns med en app som heter "3D-skapare" som man kan ta 3D foton av ansikten, hela huvuden, mat och andra objekt. Det är rätt knepigt tyckte jag att ta en bra "3D-selfie", men det är riktigt kul att försöka. Knepigt att ta på katter också, det flyttar på sig när man inte vill det, men objekt som är stilla (eller som man kan be vara stilla) funkar fint. Överlag så tycker jag att det är en bra mobil. Det är mycket skärm i förhållande till storleken, den tar jättebra bilder och videor (inkl superslow-mo), bra ljud återgivning och inspelning, bra batteritid. Den kommer få följa med på många äventyr hädanefter, så jag är sjukt nöjd med den och kan varmt rekommendera den till nån som vill ha en telefon i behändigt format som tar bra foto/video, spelar upp ljud bra och har bra batteritid. Bästa införskaffandet jag gjort på ett tag! [Denna recension hämtades som en del av en kampanj.]

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Bästa xperia hittills!!!

Xperia XZ2 Compact 2018-08-27 av Rutin

Jag är helnöjd efter en månads användning. Superbra kamera

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Bra mobil

Xperia XZ2 Compact 2018-08-27 av Sunneman

Bytte från Xperia z5. Ville ha mindre mobil, den här är så skön att hålla i, trodde inte det när jag kände på den första gången, men vad jag bedrog mig. Underbar helt enkelt. Kameran är ju som vanligt bra i Sony mobiler.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Toppenbra, kompakt och tålig mobil!

Xperia XZ2 Compact 2018-08-20 av Lisse9

Jättenöjd, gammal Sony Xperia fan! Rekommenderas varmt. Lång batteritid, bra kamera och vattentålig.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Superb midsizetelefon.

Xperia XZ2 Compact 2018-07-22 av Mstolberg

Mycket trevlig telefon som är riktigt välbyggd. I en tid då alla tillverkare strävar efter att göra opraktiska och stora telefoner så gör Sony motsatsen och släpper en midsize som ligger perfekt i handen eller fickan. Rekommenderar att köpa till Sonys egna smart cover skal som sitter riktigt tight och ger möjlighet att se och använda displayen genom skalet. Snabb stilig premiumtelefon med en av marknadens bästa kamera.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Stilren

Xperia XZ2 Compact 2018-07-11 av PiHa

Köpte till min dotter som tycker om sony. Bra kamera bra telefon generellt. Minus skulle vara att man måste ha adapter till hörlurar. Och om man vill ladda telefonen samtidigt som man lyssnar i hörlurar så måste man köpa en extra adapter. Och jag kan gissa att den som följde med kommer att slarvas bort så man måste köpa en ny... riktigt dåligt av Sony.

Taget från elgiganten.se

0

0

0

Bästa compact telefonen!

Xperia XZ2 Compact 2018-06-25 av radiator08

När jag fick den på min födelse dag så ladda jag den och det tog från 20 till 30 minuter tills det blev 100% och cameran är en av de bästa camerna jag någonsin har set! Det är en 19 megapixel flash camera och camera appen är väldigt bra. den har en snapdragon 845, 4 gigabyte ram, 64 gigabyte storage, IP 68 water recistance, en 12.6 FHD+HDR display som kan nå till 4k, en 5 megapixel front camera och ett bra 2870 mAh batteri. Den har inget headphone jack men den har en addapter standard med telefonen.Och den är WI-FI certified, blutooth och den har en Micro SD kort och en dual SIM slot. KÖP DEN! DET ÄR VÄRT PRISET!

Taget från elgiganten.se

0

0