3.9 baserat på 9 kundrecensioner

1
Bildkvalitet

9 Kundrecensioner

0

Liten och allsidig kamera

DSC-RX100M6 2019-07-11 av Lasseih

Jag köpte kameran för en vecka sedan, och har inte hunnit lära mig och testa den så mycket ännu. Jag köpte kameran för jag ville ha en liten kamera med stora egenskaper. Jag ville ha en ad-hoc kamera som var förberedd på alla möjliga situationer som kan dyka på t.ex. en semesterresa. Den långa zoomen i kombination med i övrigt goda egenskaper föll mig i smaken. Det finns väldigt många inställningar, och de flesta av dessa behärskar jag inte ännu, och jag är inte säker på hur jag vill ha dessa. Detta upplever jag som det svåraste med kameran. Jag köpte till ett "grepp", som gör att kameran ligger stadigare i handen, och inte glider, när man ska ta kort. Jag tycker att ett "grepp" är ett måste, och att Sony alltid borde leverera med ett sådant "grepp" med kameran. Det jag uppskattar med kameran är: - Stor sensor, 1" - Lång zoom, 8x, 24 - 200 mm 35mm-ekvivalent - Viewfinder - Vinklingsbar pekskärm - Låg vikt Det jag önskar vore bättre: - Medföljande "grepp" - Mindre storlek, så den lättare skulle få plats i fickan - Att det fanns ett utfällbart handtag när man ska ta kort, infällt när man ska transportera - Att det fanns en youtube-instruktion för alla inställningar (eller finns det?) - Ett något lägre pris

Bildkvalitet

0

0

0

Fantastiskt smidig

DSC-RX100M6 2019-06-27 av Jordnära

Har inte hunnit provat alla funktioner än. Men kameran är så smidig man bara kan drömma om. Går ner i skjortfickan. Men man måste absolut köpa till det lilla gummigreppet så att man kan hålla i kameran. Borde vara standard tycker jag. Jag köpte till en extern slavblixt. Tyvärr blir den inte så smart synkroniserad som på många större kameror. Men den här kameran är ju en superb resekamrat och inte en studiokamera. Rekommenderas mycket varmt.

Bildkvalitet

0

0

0

Medföljande batteri fungerar ej

DSC-RX100M6 2019-05-28 av TomasK

Hej, köpte kameran för en månad sedan, köpte ett extra batteri, vilket är tur det. Det ordinarie medföljande batteriet fungerar inte och går tyvärr inte att ladda. Med vänlig hälsning, Tomas.

Bildkvalitet

0

0

0

Mycket fin kamera med avsaknad av tidigare funktio

DSC-RX100M6 2019-05-27 av ANDY1964

Jag köpte denna för att jag är trogen användare av RX100 kameror M3 M4 M5 Dessvärre så blev jag besviken på att funktionen med installation av speciellt tillvals program har tagits bort :-( Time-Lapse programmet var en av dem främsta anledningar att jag använt just dessa kameror under många år. Nu har SONY bestäåt sig att det inte längre skall vara möjligt att använda appar som tidigare. Då borde dem åtminstone bygga IN Time Lapse i kameran från början .

Bildkvalitet

Mellan

0

0

0

Imponerande!

DSC-RX100M6 2019-04-03 av fotoholm

Ägde tidigare en RX100 III som olyckligtvis gick förlorad i en stöld. Sörjde verkligen förlusten av den kameran! I stället för att köpa "samma kamera" för försäkringspengarna inhandlade jag en Sony a6500 för att komplettera de brister som jag trots allt upplevde med min RX100 III. Främst var det zoom omfånget som jag inte tyckte var tillräckligt! När så Sony RX100 VI kom tyckte jag nästa det lät för bra! Den kameran hade ju precis allt det jag saknat -och mer därtill- på min tidigare RX100. Dröjde till för ca 1 månad sedan innan jag kompletterade min Sony samling med den nya RX100 VI. Kostar ju trots allt en rejäl slant och jag saknar i ärlighetens namn inte direkt kameror. Kan trots detta säga att det var det mest "lönsamma köp" jag någonsin gjort! Helt enastående lite pjäs som hänger med i fickan precis alltid och överallt när jag lämnar hemmet. I min ägo finns som jag tidigare nämnt en Sony a6500, Sony a7 MII samt Sony a9. Skärpemässigt och med sitt fantastiska dynamiska omfång ligger den på intet sätt under kamerorna i fullformat jag har i min ägo. Kan följaktligen varmt och ärligt rekommendera denna fantastiska kamera. Du kommer garanterat att inte ångra ditt köp!

Bildkvalitet

1

0

0

Utökat zoom-omfång den största förändringen

DSC-RX100M6 2019-02-26 av Bergabobby

Jag sålde nyss min RX100 III till förmån för den nya RX100 VI. Den främsta anledningen är att jag var ute efter en liten kamera som tar utmärkta bilder och som dessutom har ett zoom-omfång som täcker mina behov. Naturligtvis är det en mängd mindre förbättringar i denna modell jämfört med min gamla RX100 III. Allt är lite bättre, förutom optikens ljuskänslighet, som är sämre. För mig uppvägs denna försämring i alla fall av alla andra förbättringar. Om det är värt det mycket höga priset är en annan sak. Kanske inte i det korta perspektivet, men om något halvår har jag säkert glömt hur dyr den var och jag ser i stället bara fördelarna.

Bildkvalitet

0

0