Skip navigation

Currently Being Moderated

installeren mobiel prepaid

Topic started on Mar 24, 2012 10:32 AM , last reply on May 30, 2012 8:15 PM

in Sony Tablet
1 posts since
Mar 24, 2012

Hoe installeer ik een AH Mobiel Prepaid netwerk op mijn tablet? En wat is precies een toegangspunt naam?

Ik had eerst een sim kaart van Medion er in zitten en dat werkte perfect, nu wil ik de AH sim kaart gaan gebruiken en dat lukt mij niet.

• pa3eia 886 posts since
    Nov 27, 2011
    Written on Mar 24, 2012 11:50 AM

Welkom,

Google is onze vriend

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=AH+Mobiel+Prepaid+netwerk

Zo te zien maakt AH Mobiel Prepaid gebruik van het KPN netwerk.

suc6

KDL-40HX720/UPC CI+ | CMU-BR100 | TDG-BR250 | BDV-E370 | KDL-26EX302/UPC CI+ | SMP-N200 | DAV-DZ230 | Playstation 3 | Tablet S 16 GB 3G | SGP-DS1 | Xperia Sola | NSZ-GS7 | Slingbox Solo
    • Reply
  • breedBenR 923 posts since
    Dec 29, 2010
    Written on May 17, 2012 5:34 PM

Android Tablet:   Ga na het plaatsen van de AH Mobiel Prepaid internet Micro Sim in het menu van het toestel naar: Instellingen > Draadloos Netwerk > Mobiele Netwerken > Namen en Toegangspunten. In dit menu kunt u de APN aanpassen naar prepaid internet. Hierna zal het toestel via de AH Mobiel simkaart contact maken met het internet.

Bron: http://www.ah.nl/mobiel/article.jsp?trg=mobiel/prepaid.internet.simonly

• Reply
  • Sony_tablet_S 2 posts since
    May 17, 2012
    Written on May 30, 2012 1:07 AM

Beste BreedBenR. Was even zoeken om bij de juiste "regel" te komen. Maar het lijkt te lukken. Zeker als je eerst WiFi uitschakeld! Had eerder al geprobeerd met mobiel/internet kaartje van T-mobile. Werkte direct. Dacht daarom dat AH-kaartje geen contact maakte, daar er geen enkel herkenning was. Nog even geprobeerd op mobiel. Werkte niet (was te verwachten), maar leverde wel de informatie op dat het oorspronkelijk om eenLibertel kaart gaat die sinds enkele jaren (deels) naar KPN en Vodafone gegaan is. Dit kaartje wordt echter door KPN geregistreerd (althans volgens melding op tablet) en gewijgerd door Vodafone!

Maar nu heb ik toch voor het eerst contact met internet via 3G. In ieder geval bedankt voor de tip.

• Reply
  • breedBenR 923 posts since
    Dec 29, 2010
    Written on May 30, 2012 8:15 PM

mooi dat het werkt!

Ja goeie opmerking over Wifi:'

op alle android toestellen geldt  'als een wifi verbinding met een bekend netwerk mogelijk is [veelal het goedkopere alternatief/het huisnetwerk] gaan we voor wifi. Als wifi uit staat, gaan we  voor 3G. Als Wifi aan staat, maar er is geen bekend netwerk in de buurt, zou 3G wel moeten werken (als je bereik hebt).

• Reply

Share